Gjest Fjellfinn Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ble litt innspirert av gårsdagens tur atti Stuggudalen, atter varmer sola, igjen er sola såpåss høg at det er deilig å være ute, deilig å tenne seg et kaffebål og grille seg ostesmørbrød! Dette var jo i skoggrensa, med uhemma mengder knusktørr gaddved tett rundt meg. Høgt oppi snaufjellet vinters tid, uten annet en kvit vidde sålangt øye ser, har jeg ofte lurt på å lage meg et slikt bål, jeg er egentlig for lat til å bære opp veden, hvordan gjør du det? Siter
Jakobsen Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Høgt oppi snaufjellet vinters tid, uten annet en kvit vidde sålangt øye ser, har jeg ofte lurt på å lage meg et slikt bål, jeg er egentlig for lat til å bære opp veden, hvordan gjør du det? Fyrer primus! er vel noks vanskelig tenne bål på snafjellet om man ikke gidder å dra med seg veden. Siter
Vandrelysten Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 alternativet er ett "samebål", og sitte og mate ett lite surt bål med småkvist konstant :/ Siter
harhauga Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Hvis man greier å finne vierkjerr, skal man i følge Lars Monsen kunne spikke barken av disse og fyre bål på resten. Har ikke prøvd selv, men... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.