Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en plan om å "erobre" denne og Kniven i sommer. Kanskje på forsommeren, hvis det er noenlunde skiføre.

Det jeg lurer på er partiet mellom disse. Har lest i klatreføreren, og den forteller om ei renne som kan benyttes forbi det bratteste partiet mot Store. Noen som har gått der..? Behov for tau? Bilder?

Og så var det ruta inn til Kniven. Går det an å komme seg inn dit uten brepassering? Har vært på alle de andre toppene rundt Leirbreen, men da på ski over breen.

Planen er å gå fra Krossbu til Kniven, og deretter opp på Store før retur til Krossbu.

Annonse
Skrevet

Vet ikke om man kan nå skaret mellom Store og Kniven uten brepassering, men har en sterk følelse av at det bør være mulig.

Når det gjelder renna opp til Store, så har jeg aldri lest at det skal være behov for tau der. Og du er jo som kjent ikke helt ved dine fulle fem, så du kan sikkert gå eggen direkte uten tau også :D

Skrevet

Fra toppen av Store Smørstabbtind følger du sydryggen til det bratter til. Herfra går du ut til høyre og følger en renne parallelt med ryggen. Denne ender opp omtrent i høyde med skaret som nås lett derfra. Opp til Kniven er det lett klyving. Det er ikke behov for tau på denne turen. En kan lett fortsette til neste lille topp som vi har tillatt oss å kalle Mosabjønn ettersom den er veldig mosebegrodd.

Skrevet

Takker og bukker! 8)

Jeg har gått turen fra Kalven til "Mosabjønn", men avsluttet traversen der av flere grunner. Så da er det Kniven og Store som står igjen... Satser på å gå på Kniven, og deretter opp renna til Store Smørstabbtinden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.