Mayhassen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det var 3 trøndere og to østlendinger som var klare for tur denne helga. Vi skulle utfordre vinterfjellet med en nattur og overnatting inne på Trulsbu. Det var en ambisiøs plan om mange nye topper... http://www.mineturer.net/jotunheimen/2008/nattur.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askogvoll Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Om ikke helsa hadde sviktet for min del, hadde det vært en større måloppnåelse i breheimen denne helgen.. Når kroppen omsider blir god igjen, skal det bli cut'n paste på denne turen, bare i finere vær. Innkjøp av en mer solid vindmaske tror jeg det er flere av oss som kommer til å gjøre grunnet noen lette forfrysninger i ansiktet. Legger her ut en GPS' track fra turen Alexander PS: Legg merke til bilde nr 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrelysten Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 ser ut som en fin tur (minus blodhosting kanskje, hva var galt?) kun til opplysning: Kortfell og langfell har ikke samme bruksområde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askogvoll Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det som vi antar var galt var at jeg hadde hatt ca 3 timer søvn natten i forvegen, og imunforsvaret mitt sank til bunn da vi gikk opp i kulden.. Dette kan ha løst ut en forkjølelse som var på veg.. Mandlene var noe såre, og jeg hadde liksom ikke overskudd noe sted på turen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inaktiv Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 dæven dere er tøffe! Vi prøvde oss på en tur på storsnasen omkring storlien, men det var bare å glemme for vinden.. Må skaffe sånn maske jeg og Bedre lykke neste gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Du verden for en tøff tur! Det var vel på grensen av hva mennesket greier? Det er ikke uten grunn mange dyr går i hi om vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atomsilda Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hei!! Lærte litt mer om meg selv på denne turen...kapasitet og psyke ble satt på en prøve her. Ble faktisk overrasket over meg selv på en positiv måte. Været ble jo veldig mye verre enn det som var meldt. Så også hva slags klær som dugde og hva som må anskaffes. Tidsforbruket ved slike vanskelige forhold går vanvittig opp...det går sakte under tøffe forhold! Bare det å ta av seg votter, ned i sekken, få i seg næring. Votter...GPS...Selv for en ivrig tindebestiger kan det være lurt å følge Fjellvettregler....DET ER INGEN SKAM Å SNU!! Vi kommer tilbake igjen til disse fjellene for å bestige dem under bedre forhold. En nattur under slike vinterlige forhold krever sitt....det er jævlig langt inn til Vestre Holåtind og ned til Trulsbu...tror det hadde blitt vår før vi hadde kommet fram... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Barsk tur ja! Definitivt ingen skam å snu der. Ser du var i tvil om du skulle reise Mayhassen. Det hadde ikke jeg vært, for å si det sånn. Men artig å lese om denne typen turer også! Legg merke til bilde nr 2 Hehe, det har vært tatt opp i en annen tråd her på forumet om å legge ut sporlogger fra turer, slik at disse kan benyttes av andre. Tror ikke den du la ut her askogvoll bør gå foran som noe godt eksempel på rutevalg til Hestdalshøgdi. Vil vel påstå at vår linje tross alt var noe mer rettlinjet i området der dere snudde: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hehe, ja ambisiøse turplaner har noe større risk for å mislykkes, men du verden hvor kult det hadde vært ved suksess da Som regel lykkes jo slike turer også. Som alltid, veldig surt å måtte snu, men eneste riktige når 2 av 3 gps'er mer el mindre var ute av drift. Hadde vært meningsløst å dele oss i 2 grp uten gps i hver grp under rådende forhold! Kurt og jeg har allerede bestilt nye! askogvoll: Når kroppen ikke er på lag med èn, da hjelper det ikke hvor mye man vil. Neste gang kan det være meg el andre som "svikter" pga av helsa. Min desidert tyngste 2K-tur var Bruri fra Snøheim for 2-3 år siden. Hjalp ikke at dette i utg.pktvar en svært lett tur sålenge kroppen sa nei. Vindkastet som slengte Mayhassen overende var nok langt annet enn kuling, og det var mange slike kast i tillegg til konstant stiv kuling gjennom natten. Ei slik natt gir jo langt mer læring og erfaring enn 100 solskinnsturer.... Ja JHA, selv ønsket jeg å teste ut grensa for Norrønas Falketind packlite skallbekledning. For 2 år siden funket det supert under liten kuling og 20 kalde i 16 timer over Hestbrepiggene. Denne gangen hadde nok noe kraftigere skallbekledning gjort livet bedre. Videre sier speilet meg at ulveskinnet skal pakkes frem igjen Flott turgjeng, synd det var så håpløst å prate/høre hverandre i skitværet. Ser frem til nye turer med dere! Takk for turen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravnen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Amatører. Hvilken teambuilding: Noen burgere i Lom og et par ord over Fjellforum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atomsilda Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei du svartravn!!! For det er vel det du er! Hva vet du om oss?? Du er en sånn verdensmester tror jeg! Kan alt og kan mest om alt! Ha en sort aften! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Amatører. Hvilken teambuilding: Noen burgere i Lom og et par ord over Fjellforum. Ha ha. Jeg har sjekket dine 3 første innlegg her. Selv med kun 3 innlegg kan jeg allerede nå anbefale deg å heller sjekke ut steepstone.com. Tror du vil finne deg meget godt til rette der. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hehe, ja JHA og Erik. Tror nok denne svartRavnen også kunne tenkt seg et slikt turforsøk i godt turfølge, om ikke vedkommende hadde ekskludert seg selv.... Håper vedkommende omsider har lært seg åttern, før videre kverrulering på steepstone.com Intuisjon.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villmarkingen Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Ser ravnen har vært innom flere innlegg her. Han er vel bare misunnelig på folk som liker/tør å være ute i skog og mark.................. Vet ikke om jeg skal le eller grine av slike som han............. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellgeita Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Amatører. Hvilken teambuilding: Noen burgere i Lom og et par ord over Fjellforum. Minner meg om "Tom" som hersket i forumet for en tid siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.