Aalstad Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Er det noen som har testet denne skredsøkeren? Eller vet om den er et godt kjøp eller ikke? Prisen er jo veldig forlokkende - går dette veldig på bekostning av ytelse? Mvh Andreas Siter
leos Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Ja det var jommen billig... Har ikke testet den.. ser pieps en antenne, mens feks BCA har to antenner.. mao. Den har ikke retningsindikator.. Se også denne lenken: http://www.beaconreviews.com/transceivers/Specs_PiepsFreeride.htm Siter
Aalstad Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Skrevet 1. februar 2008 Takk skal du ha! God link - plutselig ble jeg litt klokere på skredsøkere og fant ut at dette nok ikke er noe jeg vil satse på. Ingen retningsangivelse, og det at den reagerer kun på fluxtetthet (at det da kan være mer enn kun ett punkt på overflaten som har sterkeste signal) gjør at jeg heller legger litt flere grunker i en med flere - helst tre antenner. Safety first:) Andreas Siter
leos Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 jeg har bca tracker, en solid enkel skredsøker. Er egentlig veldig fornøyd.. Glemmer ofte å ta den av etter jeg har vært på tur så vekt/stærrelse spiller liten rolle når bæresystemet er bra (følger med). Har trent litt på å søke med den både etter en og flere begravde og føler at denne absolutt er noe jeg kan leve med.. Lydsignalet som indikerer avstand i tillegg til diplayet er klart og tydelig, noe som er veldig kjekt. Har ikke prøvd 3 antenners men har ikke noe problem med å anbefale Trackeren ut ifra de erfaringene jeg har gjort meg. Tror det er et poeng å velge en skredsøker som er robust, med store knapper, og enkel å bruke. I en realistisk situasjon så må den brukes fort, kansje i dårlige værforhold, og i en fysisk og psykisk krevende setting. Siter
Jan Tore Tellefsen Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Jeg må bare tilføye at det ikke er din sikkerhet du stort sett tenker på i forhold til valg av søker, men faktisk din mulighet til å finne dine kompiser som blir tatt. Det er viktig at alle i turflokken har utstyr og kan å bruke det, det er det viktigste. Kan du å bruke en skredsøker skikkelig, er det nesten samme hvilken du har. Siter
Vandrelysten Skrevet 1. februar 2008 Skrevet 1. februar 2008 Jeg må bare tilføye at det ikke er din sikkerhet du stort sett tenker på i forhold til valg av søker, men faktisk din mulighet til å finne dine kompiser som blir tatt. Det er viktig at alle i turflokken har utstyr og kan å bruke det, det er det viktigste. Kan du å bruke en skredsøker skikkelig, er det nesten samme hvilken du har. +1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.