Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å ha en litt stor dagstursekk på ryggen når jeg trekker pulk. I den har jeg alt som skal til for pause, så jeg slipper å pakke opp pulken når jeg vil stoppe. Kjekt når det er surt og kaldt og jeg vil bruke minimalt med tid i pausen.

Jeg sliter litt med å bære sekk på skuldrene, så jeg bærer best på hoftene. Dette passer dårlig med pulkselen min, som ligger der hoftebeltet på sekken burde vært.

Jeg har forsøkt å finne en god sekk med godt feste for pulkdrag til ingen nytte. Jeg ser at Rune Gjeldnes fikk laget en slik hos Bergans før han labbet over Antarktis. Jeg har ikke funnet denne i sortimentet deres.

Er det noen som kjenner til en slik sekk?

Annonse
Skrevet

Bladet/nettstedet Friluftsliv skrev at utstyrsløkkene på hoftebeltet til Bergans Backcountry Guide fungerte som pulkdrag. Ellers har Berghaus utstyrsløkker som det ser ut kan brukes som pulkdrag på en del av dagtursekkene sine. Jeg har kjøpe en Berghaus Crag 45L til dette formålet. En annen mulighet kan være en skomaker eller seilmaker til å sy på dragfeste som er likt med det på dragselen.

Skrevet

Utstyrsløkker er jeg litt skeptisk til. Hvor mye kan slikt noe tåle?

Å spørre Bergans om de kan mekke det til for meg var en god idé. Det skal jeg forsøke.

Takk for tips, begge to :?:

Skrevet

På min rygg klarer jeg fint å kombinere fjellpulken-seler med en 55 liters sekk (bergans alpin guide). Jeg har den gamle typen fjellpulken kryssreimer, uten polstring. Da har jeg ingen problem å feste på seg pulkdrag med kryssreimer, og feste hoftebeltet til sekken oppå slik at D-ring festene til pulken akkurat går klar. God komfort på både bæring og pulktrekking.

Tviler på at dette er en universell løsning. Det er alt for mange ryggvarianter og sekker ute og går...

Jankj

Skrevet

Har en gammel Bergans Telemark 60l. Den har noen plastringer på/ved hoftebeltet som fungerer som feste for pulk. Ikke helt sikker, men lurer på om det er det som er meningen med festene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.