Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir en del klatring ute til sommeren, og jeg tenker å dra på en del enklere turer rundt i romsdalen. Sist sommer var jeg der litt med vanlige klatresko og vanlige sko til anmarsj, men i år tenkte jeg å kun ha ett par sko med meg på disse enklere turene. Tenker å gå ting opp til 6+ med disse, og de må også være gode på sva. Kanskje det fins en sko man kan endre strammingen på slik at den er god til å klatre med i en stilling, og god til å gå ned igjen med i en annerledes stilling uten å mose tærne. Noen tips?

Annonse
Skrevet

tips? anmarsjsko.. five ten guide tennie eller la sportiva b5 eller tilsvarende..

problemet her er att de ligger mellom klatresko og vanlige sko, og får derfor også det "værste" fra begge verdener..

sko som er gode å klatre med på krevende ruter må jo nødvendigvis være såpass trange att de kanske ikke er så gode å gå i?

er jo selvfølgelig en treningssak, men vil påstå att hvis du skal ha glede av både gåinga og klatringa er det kanske greit med to par sko?

opp til rundt 5 (ca?) er det jo greit med fjellsko m stiv såle, men over det vil ihvertfall jeg gjerne ha klatresko.

anbefaler å klipse klatreskoene utenpå sekken og heller slepe de par hundre (?) grammene ekstra, men hver sin lyst;)

Skrevet
tips? anmarsjsko.. five ten guide tennie eller la sportiva b5 eller tilsvarende..

problemet her er att de ligger mellom klatresko og vanlige sko, og får derfor også det "værste" fra begge verdener..

sko som er gode å klatre med på krevende ruter må jo nødvendigvis være såpass trange att de kanske ikke er så gode å gå i?

er jo selvfølgelig en treningssak, men vil påstå att hvis du skal ha glede av både gåinga og klatringa er det kanske greit med to par sko?

opp til rundt 5 (ca?) er det jo greit med fjellsko m stiv såle, men over det vil ihvertfall jeg gjerne ha klatresko.

anbefaler å klipse klatreskoene utenpå sekken og heller slepe de par hundre (?) grammene ekstra, men hver sin lyst;)

Fine tips! Så selv på mad rock switchback, denne likte jeg tror jeg. Står at man kan ta ned hælen så de blir vel ikke ødelagte av det som andre sko ofte blir.

Vektproblemet mitt er ikke når jeg skal ned, men når jeg skal opp. At klatreskoene er i sekken er helt uproblematisk, men anmarsjskoene blir ofte mye vekt og volum syns jeg. Det er uansett ekkelt å gå sva, ur og en hel dag med klatresko, men jeg tenker at hvis jeg får god nok feeling med hybridsko kan jeg kanskje greie meg med de på de lettere rutene. Jeg syns fjellstøvler gir alt for dårlig følelse, er ute etter mer enn det tror jeg. Om noen har noen gode fjellstøvler å foreslå til klatring så fyr løs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.