Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan skiføret er fra Hammeren i Maridalen og Sørkedalen skole akkurat nå.

Skiforeningens føremelding er ikke særlig informativ. Der snakkes det om at løypene er preparert tidligere osv, men ikke så mye om det faktisk er skiføre i dem eller om de har regnet vekk eller bare er is og hålke.

Noen som har gått de siste par dagene ?

Annonse
Skrevet

Fra Skansebakken i Sørkedalen er det litt hardt og isete helt i starten før du kommer til selve Gråseterveien. Deretter er det bra med snø og flotte forhold oppover mot Heggelivann. Universalklister som du legger på hjemme dekket med tørrvoks gir topp ski. Oppover bakkene er det mye snø og ved Heggelivann til og med snø på trærne.

Har ikke vært i Maridalen i det siste, men antar det er for isete der, heller ikke oppkjørt så vidt jeg kan se.

God tur!

Skrevet

Fra Skar (også Maridalen) er det hardt nå, med blank is på Øyungen. Løypa fra Movann er preppet, dvs harvet, og fin å gå i, forbi Tømte, Fløyta til Delebekken og over i Holmenkollmarsjtraseen.

Skiforeningen oppdaterer nettsidene fortløpende. Men, en kan lure litt på hva slags prioriteringer de har. I helgen gikk jeg i området Trehørningen-Tømte-Gørja, Strykenløypa over Hakloa til Kikut m.m., og ingen steder var det preparert (før Kikut-Gørja-Delebekken søndag ettermiddag). Mandag traff jeg en preppefører, han sa at de hadde fått beskjed om at det regnet på lørdag. Lurer på hvor de fikk det fra, jeg var inne i Marka før kl 10 lørdag, og ikke en regndråpe der, derimot nydelige forhold med skareføre, så en kunne gå overalt. Løypene var derimot knallharde, så vi hadde noen skumle utforkjøringer.

Fra utgangspunktene i Sørkedalen og lenger nord i Marka er det flotte forhold nå. De aller beste forholdene finner du nok nord i Marka.

post-1058-133474513688_thumb.jpg

Skrevet

Gikk fra Frognerseteren over Nikulpmyren, Tryvann og hovedløypen via Kobberhaugen til Apelsinhaugen i går kveld. Flott føre med universalklister dekket med blå ekstra. Sikkert fint videre til Kikut. Tilbake via Skjennungen og Fuglemyren.

Gikk fra Svartbekk på søndag. Full vinter og blå ekstra-føre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.