Gå til innhold
  • Bli medlem

Respons på kartside, hvordan vil dere ha det?


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå litt tilbake til kartene som jeg engang begynte i de første turrapportene mine, men med litt forandring.

Før jeg gjør noe større jobb ut av det, tenkte jeg å høre hvordan dere vil ha det!

testside her: http://www.mineturer.net/kart/leirdalen_vest.php

Jeg har ikke tenkt til å fokusere på utsiktsbilder på disse sidene, dette er ment som info og jeg vil prøve å dekke et behov jeg selv trenger til stadighet, nemlig å se hvordan de mer vanskelige partiene ser ut!

Jeg skal selv bli flinkere å ta bilder av disse stedene på fremtidige turer og prøve å finne frem de jeg selv har tatt.

Jeg har testet en løsning nå med popup vinduer (trodde aldri jeg skulle gjøre noe så dumt), hvordan er dette? Er det bedre at de åpnes i et nytt eget vindu eller i samme vindu?

Håper på litt kritikk her så jeg får sidene så bra som mulig med en gang, ser for meg at dette er noe jeg kommer til å gjøre kun en gang i livet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayhassen,

Veldig imponerande side spør du meg, kjempe nyttig med kart, ruteforklaring og ikkje minst bilete!

Men, isteden for at bilda dukka opp i samme vindu/popup så kan du kanskje benytte deg av lightbox

evt. greybox? Det gir en veldig bra/fin "look" på sida, samtidig som det er veldig brukarvennleg!

Lenke til lightbox:

http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/ <- klikk på bilda for å sjå kva eg meina!

Lenke til greybox:

http://www.orangoo.com/labs/GreyBox/ <- har enda fleire moglegheitar en lightbox!

Eit spm. til deg: Programmerer du sjølv? Kor fann du karta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kjapt svar.

Jeg bruker lightbox i rapportene mine. Jeg prøver å komme meg vekk i fra dette pga det er så sinnsykt tidkrevende å skrive koden.

greybox har jeg ikke sjekket ut, kanskje bedre?

Jeg kunne også løst det på en elegant måte med kun css og uten js i det hele tatt, men dette er også for tidkrevend :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lightbox og Greybox går kun på "a" tag(så du treng ingen "img" tag, og den einaste koden du må bruke når du har implementert en av deleane på ei side er å legge til rel="lightbox" eller rel="greybox" i "a" taggen, så åpner den seg enten i greybox eller lightbox:) For å implementere grey eller lightbox så må du kun legge til ca 3 linjer i head også er du oppe å går :wink: eg har ein nynorsk versjon av lightbox også om du vil ha..

Er vertfall noko å tenke på!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.