Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Jotunheimen?

hvalhai

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger tips for helgen 1-3 februar.

Har et stort ønske om å komme meg opp på fjellet igjen! :D

Har lyst til å komme meg opp rundt Valdresflya et sted.

Har lyst til å ligge i telt, men det er jo fare for dårlig vær, så jeg vet ikke helt...

Har jo en hund som alltid er med, og jeg vet ikke hvor jeg eventuelt kan overnatte da.

Jeg har fjellski og pulk, men ikke en spes dreven skiløper :shock:

Er det noen som har noen tips?

:P:P

Ps. Skal kjøpe snøplugger til fjellteltet mitt, er det noen spes lengde jeg må/bør kjøpe?

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:) Hei. Foreslår flg: Kjør til Lenningen i Etnedal kommune i Oppland og ta turen inn i Jotunheimens forgård; Gausdal vestfjell eller Huldreheimen som DnT har valgt og kalle området. Det er flere DnT hytter i området, også flere hytter som tilhører fjellstyret. Her er det litt "snillere" forhold enn det er i Jotunheimen på denne tida, og litt lavere terreng med vegetasjon, dersom du ønsker det. For å kunne komme inn i Jotunheimen via Valdresflya, må du kjøre om Gudbrandsdalen til Sjoa, opp til Randsverk og så til Gjendesheim. Flott område det, men om du ikke er sikker på egne ferdigheter, prøv heller området nordover fra Lenningen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tenkte litt på Gausdal Vestfjell også. Vet at veien er stengt ved Værskei, kanskje det går skuter transport innover?

Har mulighet for å kunne bruke ei seter ca 1 mil innover langs veien. Litt langt å gå på ski om fredagskvelden synes jeg.

Fint og relativt flatt terreng der også :) .

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Hei. Tror ikke det går rutebuss til Spåtind, men den går fra Dokka til Hugulia. Da passerer den Fagerlund, og da er det mulig å ta taxi derfra til Spåtind høyfjellshotell. Det er forøvrig en fin skitur fra Hugulia, rett sørøst for Spåtind-toppen, og til Spåtind høyfjellshotell.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.