hvalhai Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Hei! Trenger tips for helgen 1-3 februar. Har et stort ønske om å komme meg opp på fjellet igjen! Har lyst til å komme meg opp rundt Valdresflya et sted. Har lyst til å ligge i telt, men det er jo fare for dårlig vær, så jeg vet ikke helt... Har jo en hund som alltid er med, og jeg vet ikke hvor jeg eventuelt kan overnatte da. Jeg har fjellski og pulk, men ikke en spes dreven skiløper Er det noen som har noen tips? Ps. Skal kjøpe snøplugger til fjellteltet mitt, er det noen spes lengde jeg må/bør kjøpe? Hilsen Heidi Siter
agno Skrevet 20. januar 2008 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Foreslår flg: Kjør til Lenningen i Etnedal kommune i Oppland og ta turen inn i Jotunheimens forgård; Gausdal vestfjell eller Huldreheimen som DnT har valgt og kalle området. Det er flere DnT hytter i området, også flere hytter som tilhører fjellstyret. Her er det litt "snillere" forhold enn det er i Jotunheimen på denne tida, og litt lavere terreng med vegetasjon, dersom du ønsker det. For å kunne komme inn i Jotunheimen via Valdresflya, må du kjøre om Gudbrandsdalen til Sjoa, opp til Randsverk og så til Gjendesheim. Flott område det, men om du ikke er sikker på egne ferdigheter, prøv heller området nordover fra Lenningen. Siter
hvalhai Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Skrevet 20. januar 2008 Hei! Jeg tenkte litt på Gausdal Vestfjell også. Vet at veien er stengt ved Værskei, kanskje det går skuter transport innover? Har mulighet for å kunne bruke ei seter ca 1 mil innover langs veien. Litt langt å gå på ski om fredagskvelden synes jeg. Fint og relativt flatt terreng der også . Hilsen Heidi Siter
agno Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Det er også mulig å starte fra Spåtind høyfjellshotell og gå innover derfra. Det ligger ca. midt mellom Værskei og Lenningen. Siter
Lunder Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Går det rutebusser til Spåtind og omegn om vinteren? Har kikket litt rundt, men kan ikke finne noe. Siter
agno Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hei. Tror ikke det går rutebuss til Spåtind, men den går fra Dokka til Hugulia. Da passerer den Fagerlund, og da er det mulig å ta taxi derfra til Spåtind høyfjellshotell. Det er forøvrig en fin skitur fra Hugulia, rett sørøst for Spåtind-toppen, og til Spåtind høyfjellshotell. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.