Tommy Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Sessongen er litt på hell, men jeg tenkte å investere i nye fjellski og kunne tenke meg litt tips og erfaringer fra dere der ute? Er det noen som har noen tips å dele? Tommy Siter
Fjellaben Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har ganske nylig fått meg ny "pakke": Åsnes Nansen (blå), Rottefella M98 og Varg Skavl (Se også https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=831). Nansen har nok sine største fortinn i nedoverbakker og i løssnø, men fungerer fint også bortover og oppover. Et godt alternativ (uten at jeg har prøvd det) er Åsnes Rago; de er litt smalere, og har antakelig litt mer spenn. Siter
kryk Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har slitt ut et par Madshus "Pellestova". Synes de er meget bra og har nettopp kjøpt meg et nytt par.Kan ikke sammenligne så mye andre ski, da jeg ikke har prøvd andre. Men synes disse Madshus "Pellestova" -skia er gode fjellski for min del ihvertfall. Siter
Torgeir Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Jeg labber stort sett avgårde på carvingski med telemarsbinding (chili). Funker meget bra så lenge det går mye oppover og lite bortover... Skifeller opp, og god fart ned igjen Siter
jarle Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 selvfølgelig avhengig av geografisk plassering,,, har selv et par fischer e99, med skikkelig smørespenn. men som lettvekter (180cm, 65kg) vestlending, kan eg ikkje si meg særlig fornøyd... de er greie nok til å forsere vann (med is og snø på), hvis de er smurt. men forferdelige å kjøre ned fra fjellet på... opp bruker eg stort sett feller... altså, skal du på "opp-og-ned-igjen-tur", så kjøp noe mykere med masse deilig innsving... men flatere turer i terreng uten løypemaskinspor er nok bra for type e99... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.