Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå e d på tide å kjøpe seg bil!

men hvilken?

Trenger ikke mer enn 3seter

4hjulstrekk er en fin ting!

lang nok til å sove i hvis veien hjem blir lang.

bakkeklaring kan også være kjekt å ha

vil bruke tiden på fjellet, ikke tid til å skru...

og har aldri levert lottokupongen, så har ikke for mye penger, men de kunne godt ringt fra hamar allikevel! :(

Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo litt vesentlig, hvor mye penger du tenker deg å bruke. men hvis du ikke liker å skru, ramler jo alltid toyota høyt på lista. Hiace med 4X4 burde være en bra løsning

Skrevet
Det er jo litt vesentlig, hvor mye penger du tenker deg å bruke. men hvis du ikke liker å skru, ramler jo alltid toyota høyt på lista. Hiace med 4X4 burde være en bra løsning

Hilux regner jeg med du mener? =)

Skrevet

Hilux regner jeg med du mener? =)

Regner med han mente hiace ja. hilux er en pickup, hiace er en kassebil. hilux egner seg bedre i røft terreng (finnes mange som er ombygt til "artic truck") hiace egner seg bedre til overnatting og som "familiebil" tror også lasterommet er lengre enn platten på hilux.

Hilux "artic truck"

hilux1.jpg

Hilux

hilux_1_small.JPG

Hiace

15399_1_HiAce%2001.jpg

Tror hiace vil være et fornuftig kjøp, finnes både med 4x4 og tohjulstrekk, Mitsubishi og daihatsu er vel også biler som er verdt og se på. Vil du ha pickup er også nissan kingcab et sikkerstikk.

Om du ikke liker å skru og vil ha billige reperasjoner er japanere tingen!

Skrevet

hei

Har både Hi-ace kassebil på jobben med 2-hjuls trekk på BAKHJUl: lite hyggelig på glatte veier uten tung last, men bakenden vil alltså helst først - alltid!! Så kjøp med 4x4!!!!! Det går fint an å sove i kassen på madrass.

Hi-lux er uslåelig: the car you can't kill! Men lasteplanet er ikke spesiellt langt.

Hilsen Elgen

Skrevet

Hadde en Caravelle Syncro på jobb. Denne var litt høyere under og tok seg bra fram i sne. Brukte den på et anleggsområde om vinteren. Skal du kjøre i tøft terreng anbefaler jeg lavgir og sperrer. Ellers sliter du.

Skrevet

Sommerbilen min har plass til det meste, men du må sove i telt utenfor bilen.

Jeg foretrekker teltet uansett framfor å sove i en bil, så det går bra.

Hvis det skal være mer enn to inni og turen tar mer enn ti minutter så må den tredje personen være liten.

post-1275-133474512989_thumb.jpg

Skrevet

hehe...så ille er det ikke. Men ja..toyota går jo for å holde de. Ikke uten grunn at taliban ser ut til å være sponset av Toyota...eneste som funker for de. Men som Defendereier kan jeg ikke si at jeg har så veldig lyst på Toyota. Hadde faktisk Toyota før denne, glad jeg bytta!

Skrevet

Min turbil har plass til 6 personer, to kajakker, militært 16-mannstelt, klatreutstyr, breutstyr, lavvo, fjelltelt mat og klær og alt man trenger på en skikkelig tur. Det er en Ford Transit '91-modell som er så gammel at jeg ikke redd for noen flere småbulker og skraper i lakken. Dessverre begynner den å skrante litt, og jeg gruer meg til den dagen da jeg må skaffe meg ny. Kommer aldri til å skaffe meg noe så til de grader anvendbart kjøretøy. Men, den er en forferdelig vinterbil, så det er sagt :)

post-794-133474512997_thumb.jpg

Skrevet
Min turbil har plass til 6 personer, to kajakker, militært 16-mannstelt, klatreutstyr, breutstyr, lavvo, fjelltelt mat og klær og alt man trenger på en skikkelig tur. Det er en Ford Transit '91-modell som er så gammel at jeg ikke redd for noen flere småbulker og skraper i lakken. Dessverre begynner den å skrante litt, og jeg gruer meg til den dagen da jeg må skaffe meg ny. Kommer aldri til å skaffe meg noe så til de grader anvendbart kjøretøy. Men, den er en forferdelig vinterbil, så det er sagt :)

Sett av noen dager i sommer å skift motor. da har du favorittbilen i mange år til! :):P

Skrevet

Du kan få kjøpe min gamle Nissan King Van.

Skal ha vrakpanten. Sommer/vinterjul er kjøpt i 2007.

Bilen er Ok Eu, men jeg har ikke tenkt å bruke tid på å selge den, så den går muligens som spiker snart.

Har kjøpt stooor turbil.

Ford Econoline. :)

Bakkeklaring nok.

Skrevet

Hm.... Savner veldig min forrige bil .- Citroen XM 2.1 TD vare. Herlig å kjøre og rimelig på drivstoff. God plass til å hvie et par sykler pluss bagasje baki, eller ski og et par pulker. Også god plass for to til å sove baki. Bare å hive inn en dobbel madrass. Bakkeklaring justerer du hydraulisk. Motoren greier du ikke å slite ut.

Skrevet
Håper du ikke har planlagt å drive aktiv dødshjelp på XMen!

På ingen måte. Jo flere mil jeg kan lure ut av den jo bedre. Den er fra '93 (eller var det '94?) og har mye sjel nå. Har et håp om å beholde den fram til neste eu-kontroll ('09) men da er det nok også jamt slutt. Den kan komme til å dø når som helst før den tid, så har begynt å kikke etter neste. Det er tungt å skilles fra gamle biler med sjel. Savner ennå den forrige, en '85 Subaru 1800 stasjonsvogn. Skulle aldri ha vraka den :)

-Frikk

Skrevet

Har bare hatt en bil med sjel.

En 1969 Volvo Amazon med B20 sport under panseret.

Hadde bare omlakkeringa igjen da jeg videresolgte den.

(Gifta meg istedenfor å fikse bilen ferdig)

Tror det er det dummeste valget jeg har gjort.

Kone 1.0 var en betaversjon som efter nogle år ble oppgradert med kone 2.2

Kone 2.2 er stabil og lett å få med på tur. :roll:

Skrevet

Min turbil er en 1994-modell Volvo 855. Det viktigste for meg er at den er komfortabel på langkjøring og har gode kjøreegenskaper slik at man gleder seg til å dra på langtur med den. Bagasjerommet har plass til det meste og i tillegg kan jeg ta med 4 kompiser på tur. Jeg må imidlertid ta det pent på de verste skogsbilveiene men det er utrolig på hva slags veier (les stier) jeg har kjørt med den bilen.

Den bruker bare 0,75 liter på mila på langkjøring, ikke så ille for en 2,5 liter bensinfemmer. Bilen har gått hele 301.000 km!

post-2519-133474513296_thumb.jpg

Skrevet

Toyota Hiace lang type 4 X 4 er jo selvsagt en vinner! Da får du plass til veldig mye turutstyr og det går også fint å overnatte i denne.

Det er jo ikke en offroader, men dersom du kun bruker bilen frem til utgangspunkt for flotte turer kan jeg ikke tenke meg noe bedre. Jeg hadde aldri fått plass til bikkjer og utstyr i en pick-up eller jeep-type. Med lastebærere på taket får du plass til enda mer.

Anbefales på det varmeste.

Jeg har hatt min i 5 år og den skal gå til den går fra hverandre.

J-EP

Skrevet

Defendere er ikke noe for "vanlige" folk, det er biler som bare går og går, selv om det er noe galt, og som kan fikses nesten hvor som helst, men som skal kjøres med folk med følelse for bilen. :)

Turbilen over alle turbiler.

sortdefender.JPG

Toyota Hiace er ingen vinterbil, 4-hjulstrekk eller ei. Årsak, den er rett og slett en slede. Med 4-hjulstrekket innkoblet slutter den å være slede, men man er pukka nødt til å koble ut 4 hjulstrekket etter få kilometer, ellers ødelegges det.

Men sommerstid er det en kjempefin!

Dersom du ikke er for lang, så får du kjøpt en Suzuki Baleno stasjonsvogn for en slikk og ingenting, men for å sove i den må du ikke være for lang. er man for lang må forsetene vippes frem.

Gamle Pajeroer og Landcruisere finnes det en del av også, men de er gjerne mishandlet, men er man heldig så finner man en fin en.

VW Caravelle med 4x4 er bedre på vinteren enn Hiace pga et mer moderne drivverk. Finnes mange av de også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.