Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

2. Januar var det klart for årets første topptur. Og i den samanheng bestemte eg meg for å legge turen til Natakupa i Stryn, saman med min bror. Sidan min kjære sambuar kjem frå Hornindal så har eg sett mykje på denne toppen. Og no var det altså endeleg tid for å bestige den.

Etter å ha køyrt frå Førde kom vi til Stryn Skisenter ca kl 11:30. Seint på dagen, men tidsnok for ein topptur. Vi starta med å ta heisen heilt til topps i Steindalen, noko som gjer toppturen til ein veldig smal sak for dei alle fleste. Og med ganskje djup tettpakka pudder mangen plassa var det eigentleg godt å kunne vere litt lat så tidleg på året!

Frå toppen av heisen følg ein berre Steindalen oppover, opp på sjølve toppen er det best å gå på høgre side når du kjem nedanifrå. Kan og nevne at GPS en viste 1413moh, sjølv om kartet seier 1400moh. Mykje snø? :roll:

Trur eg lar bilder beskrive resten av turen:

post-3320-133474511956_thumb.jpg

post-3320-133474511967_thumb.jpg

post-3320-133474511973_thumb.jpg

post-3320-133474511981_thumb.jpg

post-3320-133474511989_thumb.jpg

post-3320-133474511996_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Annonse
Skrevet

Fortalte akkurat en FF kollega at jeg mente jeg hadde akkkurat "oppdaget"

at Natakupa kunne sees fra Ellingsøya utenfor Ålesund.

Det er ikke noe "bombe" i siktavstand, men Stryn fortoner seg allikevel

litt "lenger bort" enn det andre vi er vant med.

Siktet hit og dit, og fant ut at det ikke kunne være noe annet.

(Midt i bildet, t.h. for Hornindalsrokken)...

Hva mener ekspertisen?

post-1088-133474512122_thumb.jpg

• 1 måned senere...
Skrevet

Veldig flotte bilder fra et kjent fjell. Jeg har nok vært på den toppen minst 30 ganger, og i 90% av tilfellene på ski.

Du beveger deg farlig langt ut på topp-skavlen for å ta bilde. Den skavlen har jeg utrolig STOR respekt for. :P

Skrevet

Om ikkje Ellingsøya (som kanskje så vidt stikker opp), så i alle fall Goalden/Lepsøya, som frå denne retninga ligg "bak" Ellingsøya...

Skrevet
Veldig flotte bilder fra et kjent fjell. Jeg har nok vært på den toppen minst 30 ganger, og i 90% av tilfellene på ski.

Du beveger deg farlig langt ut på topp-skavlen for å ta bilde. Den skavlen har jeg utrolig STOR respekt for. :)

Kjente eit bra sug i magen når vi kom på toppen ja, når sant skal seiast står eg med kamera på strak arm. Og bror står og held meg i andre armen, trygt på "land".

• 2 måneder senere...
Skrevet

Virket som en fin tur på Natakupa:) Har tatt den turen par-tre ganger før, anbefaler også en retur til skytterbanen ved å gå om Karifjellet og Holvatnet!

Personlig misliker jeg at det er bygd skiheis opp Steindalen. Har hatt hytte på Bøasætra hele livet, og vært vant til uberørt natur i området.

post-3251-133474534408_thumb.jpg

post-3251-133474534423_thumb.jpg

post-3251-13347453444_thumb.jpg

post-3251-133474534459_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.