Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte meg en tur på Blokktind neste uke. Det er fortsatt lite snø her oppe, så det skal være fullt mulig å gå på beina.

Men vet noen om det er mange "ufine" partier på vei opp?

Ut fra kartet ser det ikke så ille ut.

Tenkte å gå opp dalen på nordsiden, mellom Blokktind og Bjergatind. Dtete ser ut som den enkleste ruten.

Annonse
Skrevet

Fra salen mellom Blokktind og Lille Blokktind er det vardet sti til toppen (gull verdt på vei ned, i alle fall). http://www.rodoy.kommune.no/nordland/rodoy/rodoyk.nsf/id/F8A17D48B7EC61CBC1256D35003FA932?OpenDocument beskriver ruten fra sør, den ville jeg ikke gått vinterstid. Sleip grasbakke og en del glatte sva så det blir en del fram og tilbake oppi siden der. Fra Bjerga i nord var det kurant sommerstid. Har aldri prøvd vinter, så jeg kan ikke komme med noen anbefaling i så måte. Bratt er det vel samme f... hvor du angriper fjellet fra :)

Skrevet

Har desverre ikke så mange tips å komme med, men håper du kan gi en beskrivelse av turen når den er utført.

Tenker spesiellt på rutevalge og forholdene vinterstid.

Å bestige Blokktinden står på min liste over ting jeg skal gjøre i dette livet :lol:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.