MH Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Jeg fyrer Omni med bensin. Hva er det som får gummipakningene til å lekke ved bensinfyring? Hva anbefales for å unngå dette? Siter
runegutt123 Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Gummi fungerer hverken med parafin eller bensin. Bytt til pakninger av nitrille. Siter
MH Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Oki, noen tips til hvor jeg kan få tak på det? Er det forresten noen måte jeg kan sjekke kvaliteten/materialet som er i pakningene jeg har? Siter
dsk Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Tetninger er så mangt. http://www.otto-olsen.no/PDF/Tetninger/Tetninger.pdf dsk Siter
runegutt123 Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Test av pakninger: legg dem i blødt i bensin. Smuldrer dem er det NO GOOD. Ellers fins det nitrille å få tak i hos pakningsforhandere. Jeg har kjøpt meg noen meter med Nitrille i løsvekt. Vet du tykkelsen du trenger, kan jeg selge deg litt Siter
runegutt123 Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 OBS er her Borde scorer stort. Ikke en eneste pakning. To bevegelige deler: tanklokk og brenner. Enklere kan det ikke bli. Siter
kardam Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Lampeolje er blitt nevnt i tidligere innlegg. Jeg har brukt det til sommerbruk på "gamleprimusene", men ikke bruk det til vinterbruk. Noen lampeoljer tåler ikke kulde og skiller ut voks. Siler etc. vil tette seg. Ved oppvarming vil voksen igjen bli flytende. Men litt irriterende hvis det er -15! Ikke prøvd lampeolje på omnifuelen, ser heller ingen grunn til det da den fungerer bra på "miljøbensin" fra Statoil Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.