Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk meg ny omnifuelbrenner til jul. den fungerer veldig fint men når jeg skal koble slangen av så lekker den mye drivstoff ut? skal det være sånn eller er det en måte å fixe det på?

takker for svar

Annonse
Skrevet

heisann. brenner du ut drivstoffet som er i slangen??

Det du gjør da er mens flammen brenner så snur du flasken på hode slik at du ser det som står off. Da brenner det resterende drivstoffet i slangen, tar ca 30-60sek. Etter dette stenger du begge ventilene.

Skrevet

sliter med det samme, det jeg har erfart, er at dersom jeg er veldig rolig med flaska (ikke rister på noe som helst vis), så blir lekkasjene mindre. Enkelte ganger ingen ting. (selvsagt etter å ha brent ut trykket, som en gjør når en snur flaska på off.).

Skrevet

Jeg har hatt samme problem.

Jeg har erfart følgende: Etter at flaska er snudd går det en liten stund og så slukker flammen. Men etter at flammen har slukket fortsetter det å vese ut gass (bensin) Hvis man ikke skrur igjen med en gang flammen har slukket, men venter litt til ungår man at det pipler ut bensin når man skrur av slangen. Med andre ord, det er fortsatt litt trykk igjen i flaska etter at flammen har slukket.

Skrevet

Det lekker alltid litt ved flaske ventilen når du skur ut og det er litt trykk på flask/slange. Men dette er bagatelmesig litte. Kobl av ute eller i fortelte når du pakker sammen og tørk hendene.

Null problemm!

Skrevet

Du passer vel på at den bevegelige delen av hurtigkoblingen LÅSES helt inne (trukket tilbake, inn mot flasken) når du kobler fra slangen?

_________

Chev.

Skrevet

det hjalp faktisk helt utrolig å bare la den ligge med ventlilene åpne et par minutter etter at flammen sloknet. tusen takk for råd å vink.

men det virker som om det er en del problemer med disse typene av brennere men folk kjøper dem alikevel.

Gjest Srx (Ron)
Skrevet
men det virker som om det er en del problemer med disse typene av brennere men folk kjøper dem alikevel.

De vet sikkert ikke bedre stakkars :D

Skrevet

Jeg har aldri hatt tilsvarende problem med min omnifuel. Jeg skrur opp på full guffe, snur flaska som beskrevet på de andre innleggene, og stenger av ventilen ved flaska når flammene slukker. Det er igjen litt trykk i slangen som siver ut i løpet av få sekunder før jeg stenger ventilen ved brenneren. Så lar jeg hele sulamitten ligge i ro til alt er kaldt, slipper ut eventuelt trykk fra drivstofflaska ved å løsne korken/pumpa forsiktig, og så demonteres hele sulamitten uten lekkasje,..... (puuhhhh, en jævlig lang og tung setning til slutt der) :D

Skrevet

Min første omnifuel fungerte godt ved tømming av trykk på flasken, selvom det kom litt gass som nevnt litt oppover i tråden. Min nye er mest sannsynlig produsert på trangere budsjett, og oppfører seg litt annerledes. Jeg får ofte ikke alt trykket ut, og har som vane nå å la den ligge flere minutter med regulatoren på åpen, da dette hjelper. Uansett er dette skummelt ved bruk av bensin. Jeg ville dessverre ikke brukt bensin med de nyproduserte omnifuelene. I forhold til parafin, blir sikkerhetsmarginen marginal, og den tilliten har jeg ikke til disse brennerene lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.