DobbelNilssen Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Vi er et gjeng som planlegger en tur fra Saltfjellet til Glomfjord sensommer 2008. Turen er i utgangspunktet tenkt gjennomført langs merket rute til Lønnsdal/Semska - Beiarn - Gråttådalen- Storglomvann. Jeg er ikke så veldig kjent i disse trakter men jeg er helt sikker på at det er mye fint å oppleve langs denne ruten. Fisket på Bjøllåvann og utsikten fra Skjelåtinden skal vi prøve å få med oss Er det noen som har noen tips om andre "perler" langs denne ruten det kan være verdt å ta en avstikker til ?? På forhånd takk for svar Siter
Kaja Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Hei ! Jeg gikk fra Sundfjordsfjellet til Beiarn for noen år siden. Og syntes det var en flott tur. Jeg tror dere kan få glede av hele turen men jeg likte godt den spennende berggrunnen med kalkrike bergarter. Det er området rundt Saravannet og Svalvatn på Glomfjellet som jeg husker som mest spennende. Gamma som er satt opp i nærheten av Glomvatnet er også kjempefin. Husker ikke navnet på dalen. Dagstur fra Namnlausvatnet. En flott tur, dere kan bare glede dere. Jeg var også på Skjelåtind og det var en flott opplevelse ! Siter
Odin Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Området ved Saravatn heter Corbells Canyon. Rart navn som ikke har norsk opprinnelse. Statens kartverk var i området, samtidig som flere grotter ble kartlagt. Navnet stammer fra en som kartla grottene. Jeg jobber i Glomfjorden,har vært litt i områdene rundt Storglomvatnet å kikka på grottene. Siter
Vandrefalk Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Dette er vel litt på siden av trådstarters spørsmål, men Corbel`s Canyon er oppkalt etter den franske geologen Jean Corbel som jobbet en del på Glomfjellet på 50-tallet... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.