essem Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jula er høysesong for mat, god mat, tette måltider..., altfor mye mat. 1.juledag, frokosten drøyer siden vi har hatt overnattingsgjester, kl.10.30 er magen altfor mett og tankene fortsetter å surre på en kjapp topptur i vintersola. Jeg er på vei mot Høgsvora fra Vaksvikfjellet, men ombestemmer meg og går for Sandtinden og Sprovstinden fra Ørskogfjellet i stedet. To topper det har blitt noen turer til, men aldri før i desember måned. Har vært en typisk februartur før sola ødelegger føret. Vi var invitert på middag kl. 15, så jeg hadde "tilmålt" tid. Kl. 14 står jeg på Sprovstinden (1194) klar for returen, bare en time til middag 40km lenger vest. Jeg bommet med 5 min... Drøyde det litt for lenge i det fine midtvinterslyset Legger ved et par bilder.Mer om turen + flere bilder og kart Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrefalk Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Du verden dere har flotte fjell Også skiføre, da, i motsetning til oss Men, litt kjente trakter er da dette for en gammel nordlending: jeg har faktisk skutt hjort i lia som vises på ditt bilde av Trolltinden... Ha ei fortsatt fortreffelig jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Vi har greit skiføre selv om det ikke er så altfor mye snø, var bare 10-20cm snø (hardt/skare) på 300moh der jeg startet denne turen. Opp i fjellet er det greit med snø, ikke de helt store mengdene. Er jo bare desember ennå Er en del nedbør akkurat nå, så til nyttårshelgen er det muligens veldig bra føre igjen. Hvis ikke vinden ødelegger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 ...frokosten drøyer siden vi har hatt overnattingsgjester, kl.10.30 er magen altfor mett .... Vi var invitert på middag kl. 15, så jeg hadde "tilmålt" tid. Kl. 14 står jeg på Sprovstinden (1194) klar for returen, bare en time til middag 40km lenger vest. Jeg bommet med 5 min... Drøyde det litt for lenge i det fine midtvinterslyset Ja sånn er det for de som har fjella rett utenfor ytterdøra... Takker for nok en severdig titt på snødekte fjell i nordvest i desemberlys Svein! Så ikke så verst ut denne gangen heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Ja sånn er det for de som har fjella rett utenfor ytterdøra... ....plommen i egget... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.