LTP Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Har noen oppdatert status på skiføret? Skal ligge på Snøhetta nyttårsaften, men det bør jo være et visst hvitt grunnlag..! Siter
Tiri Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Her er det nok av snø!! Du får sikkert en kjempetur!! PS: Sitter å ser på Snøhetta nå jeg ! Siter
Pål L Skrevet 26. desember 2007 Skrevet 26. desember 2007 Ryktene jeg har hørt (som i dette tilfellet kan anses som ytterst pålitelige) er at det er godt med snø på Snøhetta. Hvis du tar en kikk på www.senorge.no så ser det ut for at snødybden ligger på et veldig brukbart nivå. Siter
Tiri Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Nå er det ikke noe kose vær her på Dovre! I dag så regner det og det er 3-4 + grader. Er også sterk vind i området. Siter
Zappa Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Var oppe på snøhetta for noen dager siden. Mye ur og hard-pakka snø. Men tror ikke det blir noe problem å sette opp telt på toppen, blir god forankring i slik snø. Skiføret er derimot ganske slett Siter
LTP Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Skrevet 4. januar 2008 Takk for info! Snøhetta ble forøvrig valgt bort til fordel for Besshø, da alle turdeltakerne har vært på minst 1 av Snøhetta-toppene før.. Lite snø i Jotunheimen, men flott utsikt! Siter
fuglehunden Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Takk for info! Snøhetta ble forøvrig valgt bort til fordel for Besshø, da alle turdeltakerne har vært på minst 1 av Snøhetta-toppene før.. Lite snø i Jotunheimen, men flott utsikt! Eller pga. av at skituren kunne blitt veeldig lang hvis veien var stengt så dere risikerte å måtte gå helt fra E6? Neida, regner med at dere ville tatt turen likevel, men skiføre på Snøhetta er skjeldent. Det er for værhardt og for mye stein til at det kan være et stabilt skiføre der, selv om det er mye snø på Dovrefjell og ved Snøhetta. Akkurat nå tror jeg ingen klarer å stå på ski på Dovrefjell. Siter
OH Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Akkurat nå tror jeg ingen klarer å stå på ski på Dovrefjell. Regner med at du mener på grunn av været. Nyttårsdagen var jeg på ski på Hjerkinnhø, fine forhold der iallefall. Sjeldent fine så tidlig på vinteren Siter
fuglehunden Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Regner med at du mener på grunn av været. Nyttårsdagen var jeg på ski på Hjerkinnhø, fine forhold der iallefall. Sjeldent fine så tidlig på vinteren Ja jeg mente på grunn av været. Akkurat nå er det vel omtrent null sikt og værre er i vente ifølge værvarselet. I år er det uvanlig bra skiføre ja. I fjor på denne tiden passet det nesten bedre med fjellsko hvis jeg ikke husker helt feil. Siter
Gjest Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Brukte truger til topps på Hjerkinnhø i midten av desember i fjor vinter (altså desember 2006). Ski hadde vært helt håpløst da. Da jeg kjørte over Dovrefjell på samme tid i år fikk jeg inntrykk av det er betydelig mer snø der oppe i år. Siter
Tiri Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Er mye mer snø i år ja. I fjor så kom snøen tidlig (oktober) men den lå bare i skogen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.