Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Mammut Logan Gore Tex klær??

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Ville nok ikke gått for settet med mindre du skal tilbringe flere dager ute i ekstremvær.

Det er nok for heftig for bortoverski og jakken blir nok å tilbringe mye tid i sekken på nedoverski også.

Mammut castor pants eller MHW synchro bib er bedre skibukser og til prisen av jakken får du en knall softshell (gamma MX hoodie, hooded synchro, MHW Alchemy eller patagonia dimension)+en paclite til regnvær. synchro er vanntett og dimension tilnærmet vanntett. Har selv en TNF modulus gore-tex jakke som koster det samme som logan jakken. Hadde klart meg leenge med en softshell i det øvre prissjikt. Du kan også sjekke Mammut Laser jacket.

• 2 uker senere...
Gjest Otto Støver
Skrevet

Jeg "oppdaget" denne tråden etter noen dager med julestress. Har faktisk gått og grublet litt på noe i samme retning.

For noen år siden fikk jeg min første Gore-tex bukse av merket Norrøna av kona. Det var et mislykket eksperiment. Den første turen var på Saltfjellet, og buksa var iskald og ble fuktig/våt på innsiden. Utetemperatur ca -20 og en svak vind. Den andre turen var en disig dag i løypene rundt byen. På nytt ble jeg våt og kald, nå var temperaturen -1 og nesten ikke vind. Trodde det var noe galt med Norrøna-merket, men det kan jo ha vært at det ble for tett med trelags goretex. Fikk meg i stedet en bukse i Dermizak fra Bergans, og har brukt den siden.

Men nå begynner også den å bli slitt, og jeg har tenkt å kjøpe en ny skallbukse. Jeg tenkte på en Goretex sak fra Arcteryx, men er litt i tvil om jeg skal kjøpe en kraftig bukse i goretex-pro eller om en bukse i det lettere softshell + en av de letteste goretex-buksene ville være mer anvendelig. Mitt bruk er turer om vinteren i vanlig høyfjells-klima, og fjellturer om sommeren i de samme områdene.

Mitt spørsmål er dette. Holder det med softshell mesteparten av vinteren? Blir det for varmt og tett med trelags goretex pro på sommeren når man skal bære sekk og gå i fjell?

Hilsen Otto.

Skrevet

Softshell holder fint hele året, sleng med ett regnsett når gradestokken ikke lenger er i minus (paclite e.l). Men hvis du sal bruke plaggene året rundt må du se at de ikke er for varme, mange er laga for ren ski/alpinbruk mens andre er uten børstet innside og dermed kaldere og mer fleksible for året rundt bruk, sjekk "Core" settet til mammut.

Skrevet

Skal ta en tur på nyåret o gprøve litt plagg. Må finn noen som ikke er for varme da jeg sjelden fryser og er litt fan av tynne ytterplagg. har en Mammut ultimate softshell jakke som jeg er meget fornøyd med men skulle hatt en som holder snø bedre ute når jeg står ski. Har nemlig en stor plan om mye pudder i chamonix til vintern.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.