Gå til innhold
  • Bli medlem

Sove ute i natt !

hvalhai

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei igjen :D

Det var ikke så mye stjerneskudd, men koselig var det !

- 16,1 grad, så det var friskt, men ikke kaldt :D

Våknet til blå himmel og lav sol, nydelig :D. Det var rent trist å reise ned til Jevnaker igjen, tåka lå tykk !! :(

Så da er det bare å bli ferdig med jula og nyttår, så blir det tur på Tara og meg igjen :D:D:D .

Ha en strålende dag !

Hilsen fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Tara en Golden?, og hva gjorde du eventuelt for at hun ikke skulle fryse i -16 gr.

Har labrador selv og liker og ligge ute vinterstid. Har vurdert sovepose til bikkja, men ser for meg at det kan bli vanskelig å få ham til å slå seg til ro.

Hadde lab tidligere også og den frøs lenge før det ble så kaldt.Men det ser kanskje verre ut enn det er for bikkja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Joda, tara er en Golden hun :) .

Jeg har også vært inne på tanken å bruke soveposen, men redd hun ville synes det var for trangt.

Hun hadde en ullgenser og to dekken på seg. Det ene dekkenet er ganske stort, så det dekket henne fint når hun lå. Ellers så sov hun på liggeunderlag og reinskinn.

Så ikke noe tegn på at hun frøs, og da er dekken løsningen tror jeg :D . Blir det kaldere + vind ,så må man jo vurdere .

Har alltid med meg for mye tøy selv, (hater å fryse)så da kan jeg kle på Tara mer, om det blir tegn til frysing på henne :)

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Jeg har en Jervenduk orginal. den går kanskje ann å bruke, men det blir jo fort mye kondens.Liggeunderlag er et must.

Jeg hadde en tur på Finse med min forrige labrador, dette var tidlig på våren og bikkja hadde startet å skifte pels. For nede i Bergen var det jo varmt. Men oppe i høyfjellet ble det fryktelig kaldt for han med bare sommerull. Jeg lå i soveposen med bikkja, mens kompisen min spadde snøhule. Og han kviknet ikke til før vi stekte koteletter inne i hula :-)

God jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat vekker vel de dorskeste av de dorske, he he :D

Hvordan fikk du plass til deg og hunden i soveposen ???

Skulle tro det ble trangt :-)

Du får prøve deg litt frem. Det er ikke noe spes dyre dekken de jeg har, men det er to stk. Har planer å sy på litt ekstra på det ene. Kanskje lage bein i den ene også. Og rein skinn, det tror jeg er godt for hunden :D.

Tara koser seg iallefall på skinnet sitt :D .

Kos dere på tur !

Og god jul, til dere også :D:D:D

Hilsen fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå i soveposen med bikkja, mens kompisen min spadde snøhule.

God jul.

Det er vel flere som nøt godt av den ekstra varmen, tenker jeg også hadde fått hunden til å bli vant med å ligge i sovepose sammen med meg om jeg hadde hatt en. Hund altså. Men det får bli noen år til. Sove ute er undervurdert :-)

God jul til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.