Tommy og Tigern Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Sitter med en flunke ny Garmin 60CSX i hånda og hadde et par små spørsmål: Hvor anbefaler dere kjøp av kart? Er det ulike typer kart å få kjøpt? Hvor store områder dekker disse kartene? Hilsen Gps-fersking Siter
Laiti Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Garmin har sine egne Topo kart. dette er 1:50000 kart. norge er delt i 20 deler på disse kartene.. det finnes åsså et kart som dekker hele norge men detter er ett 1:250000 kart. her kan du lese mer om kartene: http://www.gpsbutikken.no/site/GPSiterrenget/Topokart/tabid/139/Default.aspx Siter
Jakobsen Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 det finnes også en del torrenter på internett der kartene kan lastes ned. dette er selvfølgelig ikke lovlig, men også en mulighet til å få tak i kart i tilegg til å kjøpe de på cd i butikken. Siter
asghegg Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Kart til gps kan du kjøpe her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=list&MG=1600&SG=3&QSID=4514585 Sjekk linken for andre muligheter: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7192&highlight=topo+pro Siter
Tommy og Tigern Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Skrevet 15. desember 2007 Nå har jeg lastet ned et kart fra nettet. Noen som vet hvordan jeg fysisk får det over til gps`en? Får det ikke til... Kartet ligger klart i programmet som fulgte med, men får altså ikke over til Gps`en... Siter
Kjell Iver Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Nå har jeg lastet ned et kart fra nettet. Noen som vet hvordan jeg fysisk får det over til gps`en? Får det ikke til... Kartet ligger klart i programmet som fulgte med, men får altså ikke over til Gps`en... Du bruker Mapsource programmet som fulgte GPS'en. Leter frem de kartene du har kjøpt (hurtigtast m) og laster dem over til GPS'en ved å klikke på "transfer to device" e.l. Siter
asghegg Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Nå har jeg lastet ned et kart fra nettet. Noen som vet hvordan jeg fysisk får det over til gps`en? Får det ikke til... Kartet ligger klart i programmet som fulgte med, men får altså ikke over til Gps`en... I tillegg til det kjiver skriver så må du merke kartene du skal legge på gps. Se bildet, du merker alle kartene slik at de blir rosa, for å merke så må du først markere den spesielle firkanten, se pilen, deretter overfører du. Siter
Tommy og Tigern Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Skrevet 15. desember 2007 Yes, fikk det til Noen som tilfeldigvis også vet hvordan man får norsk meny på amerikansk versjon? Siter
Jakobsen Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 søk! det skal stå en del om det her på forumet, jeg har iallefall lest det en gang. Er det lov å spørre hva du måtte gi for GPSen? Siter
asghegg Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Yes, fikk det til Noen som tilfeldigvis også vet hvordan man får norsk meny på amerikansk versjon? Det går fint, sjekk linken. http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=243&posts=3&start=1 P.S husk å oppdatere til siste software på gps før du endrer til norsk meny. Siter
naturens konge Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Man kan være obs på at hvis man laster ned kart så kan disse være dårlig oppløsning på. Det leveres 2 typer kart. Et detaljert og et mindre. Man ser jo selvfølgelig hvor man er osv, men det mangler en god del detaljer!! Siter
kjellinge Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Det er vel to typer kart(til dette bruket) til Garmin i omløp Topo og Topo Pro. Begge er basert på 1:50000 kartene, og har vel stort sett de samme detaljene. Forskjellen er at Topo Pro er i farger og du får derfor farger på ulik vegetasjon og bebyggelese osv. Lesbarheten på TopoPro på en fargegps er merkbart bedre. Synes jeg. (Topo Pro er også nyere slik at de er nok laget på basis av noe nyere kildedata) Siter
8370Roger Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Det går fint, sjekk linken. http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=243&posts=3&start=1 P.S husk å oppdatere til siste software på gps før du endrer til norsk meny. Hei Fikk min GSMAP 60CSX i går. Har akkurat fulgt oppskriften og installert norske menyer. Gikk som smurt. Nå må jeg bare skaffe meg noen kart Siter
8370Roger Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Det går fint, sjekk linken. http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=243&posts=3&start=1 P.S husk å oppdatere til siste software på gps før du endrer til norsk meny. Hei Kan man laste ned oppdateringer til GPSen og Mapsource senere uten at de norske menyene forsvinner? Siter
asghegg Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Hei Kan man laste ned oppdateringer til GPSen og Mapsource senere uten at de norske menyene forsvinner? Oppdateringer til Mapsource skal gå bra, men til gps så må du legge inn norsk meny etter hver oppdateringer. Siter
halvvill Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Arrgh!! jeg har akkurat fått fingrene i ny gps. garmin map60csx. sikkert flott dings, men jeg har lasta ned no kartgreier, og får dem ikke opp i MapSource. blir sprø her, jeg veit at de virker(ikke spør hvordan jeg vet) noen tips? Siter
Jan-Eilert Pedersen Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Har du installert dem ? Dersom kartene er riktig installert skal du komme fram i Mapsource. Siter
halvvill Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Har du installert dem ? Dersom kartene er riktig installert skal du komme fram i Mapsource. Det er her jeg gjør ett eller annet feil.. har fulgt oppskriften punkt for punkt.. men likevel ikke noe. jeg ga samme programpakka til en kompis. der funka det direkte? Siter
asghegg Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Det er her jeg gjør ett eller annet feil.. har fulgt oppskriften punkt for punkt.. men likevel ikke noe. jeg ga samme programpakka til en kompis. der funka det direkte? Sjekk om programmet ligger i "legg til fjern programmer" som du finner i kontrollpanel, ligger det der, avinstaller mapsource og installer på nytt. Husk å fjerne mappen som muligens blir liggende igjen i programfiler etter avinstallasjon, kan også ligge under disk C: Siter
TraserH3 Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 legg ved adr så kan jeg sende deg hele kart pk 1:50000 over hele norge. Er for ille å måtte betale for dette Siter
asghegg Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 legg ved adr så kan jeg sende deg hele kart pk 1:50000 over hele norge. Er for ille å måtte betale for dette Ja det er for ille ivertfall hvis det er rette kartpakka som har en pris på ca 13000kr. Siter
mskogmo Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 legg ved adr så kan jeg sende deg hele kart pk 1:50000 over hele norge. Er for ille å måtte betale for dette hørtes flott ut! har omtrent halve norge, men mangler noen. hvordan kan du sende kartpakken? blir vel for stort for epost. ms Siter
gremlin Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Og jeg har kjøpt kart på www.naturogfritid.no Siter
annepanne Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Jeg lurer på en ting. Finnes det en måte å gjøre om fra fot og miles til meter på topo pro kartene? Og gjerne også norsk tekst på karttegn. Siter
bernt Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Jeg lurer på en ting. Finnes det en måte å gjøre om fra fot og miles til meter på topo pro kartene? Det burde være en innstilling på GPS'en (er i alle fall på min). Og gjerne også norsk tekst på karttegn. Det er nok en egenskap ved kartene, så det er det verre å få gjort noe med. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.