TTT Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Hvilke topper er relativt enkle å nå vinterstid med truger? Har ikke erfaring med bre, så ønsker derfor å holde meg unna dette. Har også ambisjoner om å slå leir på toppen, noe som fordrer baggasje. Tenker primært på jotunheimen, men rondane kan f.eks. også være en mulighet. Har sett litt på Memurubu - Surtningssui. Fungerer dette greit vinterstid? Siter
Gal Krokfot Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Tror Surtningshui skal være ein grei topp, går sjølv å grunner på denne som ein tur i vinter. Har ikkje nokon erfaring med truger men eg vil tro at den er enklere og raskere og ta med ski. Siter
agno Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Det er rimelig bratt opp/ned på Surtningssui. To hovedruter opp, enten Memurudalen og opp fra Surtningssubekken, evt rett opp fra Memurubu opp over Raudhamran. Ser for meg at det kan være ubehagelig bratt med truger. Men en fin tur, det er det, og med en av Jotunheimens flotteste utsikter fra toppen. Forøvrig er Galdeberg kanskje mer egnet for trugertur, men det blir med utgangspunkt Bygdin eller Eidsbugarden Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.