Gå til innhold
  • Bli medlem

Inngåing av Morgendal skisko

Marcen

Anbefalte innlegg

Annonse
Måtte de skoa brenne i hel........ Makan til gnagsår maskin finnes neppe. Klarte faktisk å få gnagsår på oversiden av tærne med disse skoa. De har vært flinke som har klart å lage sko med så dårlig passform.

Ka i svarte, har ikke fått gnagsår, men den ene skoen tar på oversiden av tærne på meg også, håper selvfølgelig det skal bli bedre

i år :roll: Skoene mine er 1 år gammel.

Gjorde ikke noe spesiellt med skoene, var bare nøye med å legge sportsteip på hælene, mulig æ må begynne å plastre tåene også:D ,

det vil vise seg til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Har Varg Morgedal og er fornøyd!! Ganske stødig sko, men ikke så veldig mye støtte i ankeln i utforkjøring.

Nei, ingen gnagsår - ikke heller under inngåing. Har bare gått med de og tykke sokker. Ture i vått før er sikker bra, fordi læret blir vått og mykt. Men som mange anndre skor er standard innersålen ikke noe særligt. Bruker derfor enten Footlab dempersåle i "varmt" vær (blir lett lit klam på flere dager uten tørre mulighet.) Eller tykk filtsåle.

Jeg har så en stor, brei fot som fyller Varg sin breie lesten godt uten at skoen kipper.

Men jeg har flere anndre skiskor som gnager oppå tæerne!! Men bare på den ene støvlen. Aldrig den anndre.

Ved nøie slow-motion observasjon har jeg konkludert, at dette visst kan ske med alle fabrikater sko med litt uflaks eller "mandagsskor".

Overlæret bøier vanlegvis i et par - tre folder over tæerne uten å gå innover. På disse "uflaksskoene" bøier det bare i en enkel fold INNOVER mot oversiden av tæerne. Har en da i tillegg litt for grove sokker blir oversiden raspet opp til gedigent gnagsår! Meget ubehageligt! Det kan avhielpes mye med en liten fotformet (tykk) filtbit eller tynnt billigt liggeunderlag mellem innersokken og yttersokken.

Det kan sikkert være litt vanskeleg å klage over så'n skor som knekker innover. Kun de mest seriøse sportbutikkene vil ta det inn over sig. Og gir de problemet videre til fabrikken er det vel spørs, hva de sir. Skoen feiler jo tilsynelatende ingenting.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan avhielpes mye med en liten fotformet (tykk) filtbit eller tynnt billigt liggeunderlag mellem innersokken og yttersokken.

Hilsen Elgen

Dette skal prøves, takk for tipset. :D

Det er nok en mulighet æ har kjøpt en sko som ikke er stiv nok, mener mine gamle sko er stivere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3-4 par Morgedal over de 15-20 siste åra. Har aldri hatt noe gnagsårproblemer. Om jeg kjenner tegn til irritasjon, retter jeg på en sokk, strammer litt på snøringa el.l., så ordner det seg.

I den perioden jeg brukte Rottefella Super Telemark som binding var sålebrekkasje og gnag på sømmene en utfordring, men det er noen år siden nå.

Mitt eksisterende par er godt brukt, og læret er i slakkeste laget nå. Tenkte jeg skulle prøve et par Varg Skavl i vinter, de er noe stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3-4 par Morgedal over de 15-20 siste åra. Har aldri hatt noe gnagsårproblemer. Om jeg kjenner tegn til irritasjon, retter jeg på en sokk, strammer litt på snøringa el.l., så ordner det seg.

I den perioden jeg brukte Rottefella Super Telemark som binding var sålebrekkasje og gnag på sømmene en utfordring, men det er noen år siden nå.

Mitt eksisterende par er godt brukt, og læret er i slakkeste laget nå. Tenkte jeg skulle prøve et par Varg Skavl i vinter, de er noe stivere.

Hyggelig hvis du hadde kommet med en tilbakemelding på hvordan Skavl er, hvis du kjøper dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par Varg Skavl som nå vel vært med i ca 3 år. Kjøpte de store og det ble jo litt slit med å gå de inn. Men nå.... Kjempebra. Greie å gå med og gir litt mer støtte utfor. Skal jeg virkelig på topptur for å nyte nedkjøringen blir det dog plaststøvel og breiere ski.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.