Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Kajakk

kis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe en kajakk for fjell og fjord.

Har i dag en liten kano hvor det er lett å pakke,bare å legge sekken oppi og feste denne. :D

Det jeg lurer på er hvordan pakke i en kajakk og hvilken modell er stor nok for å ha utstyr til helg uke tur,

Må man pakke i mange små vanntette pakkposer? Det er vel ikke plass til en stor sekk bakpå kajakk ;-):wink::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Jeg skal kjøpe en kajakk for fjell og fjord.

Har i dag en liten kano hvor det er lett å pakke,bare å legge sekken oppi og feste denne. :D

Det jeg lurer på er hvordan pakke i en kajakk og hvilken modell er stor nok for å ha utstyr til helg uke tur,

Må man pakke i mange små vanntette pakkposer? Det er vel ikke plass til en stor sekk bakpå kajakk ;-):wink::?:

Lukene til skottene på kajakker er oftest så små at du trenger flere små pakkposer. Vanskelig å få en hel sekk oppi ja om det var det du tenkte på. Hvor stor kajakk du trenger, må du finne ut av selv. hør hvor mange liter lastekapastitet kajakken har. Ellers er det lurt å pakke alt det tyngste så langt nede i kajakken som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utrolig mange kajakker på det norske markedet nå. Jeg lever av å padle innland/hav, og har avtale med bl.a. aktiv.us i Bergen. De selger en modell som heter Boreal Design Fjell. Denne har oval luke bak, og du kan derfor legge ned ganske store pakksekker. Dessuten er den ganske rund, slik at volumet øker. Tror ikke det skulle by på problemer å pakke for en uke her... Jeg har brukt den mye i innlandet, og har også latt den være "pulk" mellom vassdrag. Kajakken er i et stivt plastmateriale, og tåler alt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Prijon Yukon Expedition. Det er en allround-kajakk med god lastekapasitet. Fungerer greit både på sjøen, i elvestryk og på fjellsjøer. Solid og utstyrt med kraftige bærehåndtåk. Kan også brukes som pulk. Har sett Børge Ousland bruke den som det. Som allround-kajakk har den selvfølgelig noen ulemper. Rene havkajakker er raskere på sjøen og elvekajakker er mer lettmønøvrerte i stryk.

Se omtale her:

http://www.paddling.net/Reviews/showReviews.html?prod=307

http://www.paddling.net/buyersguide/showBoat.html?boatID=217&boattype=Kayaks&refer=REVIEW_PAGE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.