Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yo!

Har akkurat kjøpt Paris pulk.

Litt usikker på hvordan jeg skal rigge den, men har fått noen tips her på forumet.

Lurte på om noen som har brukt denne pulken kunne gi meg noen innspill på følgende løsning:

- Feste tau rundt hele pulken

- Dekke over med fjellduk og bruke bilstrikker til å sikre lasten

- Feste tau rundt nedre del av ryggsekken/hofteremmene

og så kommer det jeg egentlig lurer på:

- Bruke slepetau med strikk mellom tauet på sekken og tauet som er festet rundt pulken.

Tenkte da på en slepetau av denne typen: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=23575317

Hva tror dere om en slik løsning?

I om med at dette slepetauet er beregnet på biler er det vel ikke SÅ mye svikt i tauet/strikken at det vil "rykke" for mye?

Et slikt tau har ferdig monterte kroker til å feste.

Billig

Ulempe er at det kanske er litt tungt.

Det er 1,5 meter langt når det ikke er strukket. Er det passe?

Kapt11

Annonse
Skrevet

Hvis du lester litt i DENNE tråden samt de linkene som står i tråden så finner du svar på mye av det du lurer på.

Tror ikke jeg ville satset på et slepetau for bil. bruker selv et statisk 5mm tau innni to veistikker, med en karabinkrok i hver ende, og dette fungerer meget bra både til meg og hunden. Å feste draget i ryggsekkens hoftebelte fungerer meget bra så lenge lasten ikke blir for tung, men dette kommer selvsakt ann på hvilken sekk du har. Når det gjelder å feste "bagasjen" i pulken bruker jeg 2 vanntettsekker på 120l. samt strikk av denne typen:

Archive%5CProduct_images%5C25%5CLarge%5C25-718_l.jpg

Ser biltema kalder det for seilholder, disse er for korte så om du snakker med en forretning som selger båt og fiskeutstyr så har de sikkert.

Dette er også en nyttig link:

http://www.ifriluft.net/content/view/189/89/

Skrevet

Jeg bruker et gammelt grevling trekk som jeg legger alt i på paris pulken. og fester dette med neon "sykkel" strikker.

En ting som er helt sikkert er at du må bruke en form for strikker i tauet du drar med. Jeg har ikke prøvd å feste den i sekken men med en dragsele blir det veldig rykk og napp og du får vondt i ryggen etter kort tid. Jeg prøvde da med en "sykkel" strikk og dette fungerte godt en stund, men strikkene inne i denne røk etterhvert og elastikken blei borte.

En kompis av meg brukte mange dobbel gamasj strikk, men tror denne også mistet litt effekt etter en tid.

post-1296-133474508455_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.