leifhaakon Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Er det noen som vet om hvilke vegger i Hurrungane som fortsatt ikke er klatret? Evt. hvilke som mangler vinterbestigning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg tror ikke noen har kommet opp selve Nordveggen på Store Ringstind (løst). Ellers mangler vel vestveggen på Gjertvasstind vinterbestigning (lang anmarsj og svært værutsatt). Mulig det mangler noe på Austabotntind også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars M Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg tror, jeg har læst for nogle år siden, at de eneste vægge i Hurrungane, som på det tidspunkt ikke var klatret, var sydvæggen af Gjertvasstind og østvæggen af Store Austabotntind. Siden er sydvæggen af Gjertvasstind klatret (rute 16 og 17 i Klatrefører for Jotunheimen udgave 2005, klatret første gang i hhv. 1999 og 2002). Østvæggen af Store Austabotntind er vist stadig ikke klatret. Og så tilsyneladende også nordvæggen af Store Ringstind, som Jo nævner. For de to ruter i sydvæggen af Gjertvasstind er ikke nævnt noget om, at de skulle være klatret om vinteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.