Gå til innhold
  • Bli medlem

Muckboots som "leirsko" vinterstid?

larserikm

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et par vame, vanntette sko / støvler å skifte til vinterstid når jeg setter fra meg skiene.

Skal jo bære dem når jeg går på ski - så vekt er meget viktig!

Muckboot Tay Sport er jo ganske lette - kan det være en ide?

Hva med en masse ullsokker inni forsvarets fotposer (billig-løsningen)?

Har noen gode tips til varme "leirtøfler" som ikke veier likemye som vanlige fjellsko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bruke ullsokker og forsvarets forposer fungerer meget bra. er det veldig kalt kan også et par lette joggesko benyttes inni de, mange fjellskisko passer heller ikke inn i forsvarets fotposer med mindre de er veeldig store i størrelse. så om du har tenkt å bruke de utenpå skiskoene i tilegg lønner det seg å kjøpe stort! har selv 44 i forsvarets feltstøvler, 46 i fjellskisko og 46 i fotposer og skiskoene passer ikke i fotposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er egentligen litt vanskeleg å finne de ideelle "leirsko" til telt, snøhule, gapahuk, iskalde fjellstyrehytte mm.

Jeg ønsker, at de må være så høie og med såpass sklisikker og vanntett såle, at det er muligt å gå ut i snøen for å hente snø til smelting, tisse, ordne telt i sterk vinn mm. Sålen må også være såpass vantett, at det er muligt å bruke de på et sølete hyttegulv!

Ullfilt tøfler har ikke bra nok såler og for låge. Hallingsokker har lærsåle, joggesko for låge og ofte klamme.

Helsport og Ajungilak gjør noen bivuak-sokker med dun/fiberfyll (jeg ville her foretrække fiber) med en vanntett såle. De er OK, men sålen er svineglat!!!!!!

Jeg har vurdert å kjøpe de billigste Canada-boots og ta innerfilt-støvlen og forsyne den med en såle, men det kan jo bli et komplisert prosjekt.

Jeg bruker så nu fotposeløsningen: Her Neos active fotposer fra Magasinet, men forsvarets vil sikkert fungere like bra og. Sålen er kanskje mer solid og sklisikker på Neos.

De er så i (nest?) minste størrelsen med tykk isolasjonssåle oppi. Så alle de tykke sokkerne på! Det funker faktisk veldig bra! Da jeg har str. 46 føtter passer disse fotposene i deres egentlige funksjon utenpå skiskoene til "elginnen" om hun skulle fryse i pauser underveis. Dermed har de 2 bruksområder!

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.