Gå til innhold
  • Bli medlem

sponsorer og sykling

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

aida og hennes nye prosjekter :wink:; i 2009 har vi tenkt å sykle norge på tvers, og i forbindelse med det har jeg tenkt å ha et foto - prosjekt som skal foregå på samme tid; om ikke så lenge skal jeg poste her hele ideen bak prosjektet for å få tilbakemelding fra dere som er erfarne fjell - og adrenalin - folk; så, i forbindelse med denne turen/ utfordringer har jeg også tenkt å skrive flere søknader for å søke penger; når det gjelder den kulturelle - / akademiske delen av prosjektet, så vet jeg for det meste hvor jeg kan prøve; men så, når det gjelder den sportlige delen, er jeg for det meste blank; jeg tenkte kanskje at det er best å spørre lokale sportsbutikker o.l.; er det noen av dere som har vært i liknende situasjon?; ideer, tanker, kritikk tas imot med takk :wink:

Annonse
Skrevet
Var på foredrag med han her i drammen.

Kontakt han som heter Poppe. Tror han vet litt om hvordan du skal gå frem.......

Lykke til med sponsorer, planlegging og ikke minst turen :-)

http://www.npl2.no/

takker::takker

skal sjekke dem nærmere, og ikke minst sende dem mail selv om de er i expert - klassen, noe jeg ser ved første øyekast :D

Skrevet

Husk at det er sjeldent sponsorer gjør slik "for å være greie". De gjør det for å tjene penger. Tenk derfor på hva slags type firmaer dere kan tilby noe tilbake til.

Hvis for eksempel dette fotoprosjektet resulterer i en utstilling, kan dere kanskje tilby et firma en gratis utstilling hos dette firmaet f.eks. i to måneder. I tillegg til noen foredrag av et eller annet slag. Det kan jo da evt. være lurt å rette slike henvendelser mot firmaer som allerede driver med denne typen kultur-sponsing.

Bildene skal vel da muligens også f.eks. skrives ut og trykkes på et eller annet papir av et slag. Kanskje kan det være en ide å henvende seg til slike firmaer, slik at disse kan bruke bildene i sin markedsføring og si "Hei, se så flotte bilder man kan skrive ut på vårt papir".

Når det gjelder den mer sportslige delen av turen, må dere huske at de typiske sportsprodusentene får haugevis av slike henvendelser hvert år. Hva er det dere kan tilby som er unikt og som ingen andre kan tilby dem? Regn med at de kommer til å ønske å få ganske mye tilbake fra dere, i form av for eksempel daglige oppdateringer/mailer om hvordan det går, rapporter i etterkant på utstyret dere har fått osv. "There are no such thing as a free lunch" :oops:

Lykke til med prosjektet!

Skrevet
Det kan jo da evt. være lurt å rette slike henvendelser mot firmaer som allerede driver med denne typen kultur-sponsing.

Lykke til med prosjektet!

grazie så mye :oops:; setter pris på alle tips så langt; det jeg lurer på nå, er om det finnes en liste over firmaer som driver med kultur - sponsing?; jeg vet litt om BG, men jeg er ganske 'swept away' når det kommer til andre deler av NO?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.