Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet er hva som anses som den oppdaterte listen over 30m-topper. Etter det jeg forstår er det en almenn oppfatning at Røynelisten skal justeres som følger:

1. Hestbrepigg Ø-2 utgår

2. Buchardtstind (nordligste Knutholstind) tilføyes.

3. Langvasstind V-2 tilføyes. Men hvor er denne toppen? Er det den som ser ut som en 10m på ryggen mellom Langvasstind V-1 (2046m) og N. Svånåtind (2004) ?

4. En topp på Maradalsryggen tilføyes. Hva heter denne, hvor høy er den og hva er Pf'en?

Kommentarer imøteses.

:wink:

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Hakke 'n Torgeir en sånn der oppdatert liste der ute i vest og på internett et sted, da :wink:8)

Med all mulig respekt for Torgeir, tror jeg ikke han har vært absolutt overalt riktig ennå :D (?) Dessuten er det vel slik at de lærde strides....(?)

Så står det ikke noe hos Torgeir om hvor Langvasstind V-2 er. Jeg finner den ikke på kartet, noe man vanligvis klarer når det er en pf på 30m. Det er heller ikke noe info om Langvasstind V-2 på Bergtatt.no., men det er kanskje V-1 og V-2 vi ser på dette bildet?:

http://www.bergtatt.net/topper/bilder/dovrefjell/svanadalen.htm

Så er det også problematisk å finne info om Maradalsryggen, men der feier man vel over absolutt alt som er når man først har somlet seg dit? Den første tilleggslisten jeg så hadde én ekstratopp der. Nå ser jeg mange opererer med 2.

Grunnen til at jeg spør om disse toppene er at jeg presterte å gå forbi en 30m for endel år siden uten å vite det. (Det var Rasletind Ø-1 på vei mot Rasletind. I min ungdommelig naivitet stolte jeg på guideboken til Thommessen m.fl. som ikke nevnte denne selv om den er en Røyne 30m topp. Dette er egentlig litt pinlig men jeg hadde ikke med ordentlig kart på turen. Uansett må jeg altså tilbake til Rasletind Ø-1. :D Hadde ikke tenkt å måtte gjøre det samme verken på Dovrefjell eller andre steder.)

Skrevet

Greide du å misse Rasletind Ø til tross for at den så til de grader dominerer sine omgivelser :D:?:

Står det ikke i turguiden at den kanskje burde være tatt med siden noen hadde målt skaret til 30m?

Vel, en liten avsporing. De andre toppen kan ihvertfall ikke jeg hjelpe deg med... der må nok andre trå til.

Skrevet

Med all mulig respekt for Torgeir, tror jeg ikke han har vært absolutt overalt riktig ennå :D (?) Dessuten er det vel slik at de lærde strides....(?)

Tror ikke jeg kan hjelpe dere foreløpig, bortsett fra det dere finner på listene på nfo2000m.no. Det er helt riktig at jeg ikke har vært "overalt" enda, men har et mål om å rekke over det etterhvert :?: Dessuten prioriterer jeg 10m-toppene, så hvis vi skal få en "oppdatert" 30m-liste må andre trå til... Dere får heller spørre Kim, for han har vært på det aller meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.