Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere ParisPulk


Fjellfanten

Anbefalte innlegg

ParisPulken min har fått grisebank og blitt så tynnslitt i fremkant at det enkelte steder er blitt mindre hull.

Spørsmålet er da:

Hvordan kan jeg enklest reparere dette?

Har en varmepistol, men er usikker på egenskapene til plasten etter at den er varmet opp..

Og ikke minst, hva slags stoff skal jeg bruke for å tette hullene, og hvor får man kjøpt det?

Ser for meg at det beste hadde vært en slags plate/film som jeg kunne klistre i fremkan og under, slik at det ikke hindrer gliegenskapene og ikke preller av etter noe bruk. Skal se om jeg ikke får lagt ut et bilde av skadene etterhvert.

Alternativ 2:

Kjøp ny pulk :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøpe ny pulk er unødvendig. ville ikke dristet meg frempå med varmepistolen da plasten har en tendens til å bli sprø i etterkant. Glassfiber er tingen, klistres enkelt på utenpå plasten og holder seg sterk lenge, fjellpulken er vell lagd av glassfiber? tror dette er den enkleste måten å reparere på.

btw: får man fortsatt kjøpt 3pack med parispulk?? finner ikke dt på sportsnett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Paris Pulken er gjort av "baljeplast" (polyethylen?) lissom Hasle kano, Pionerjolle mfl. Spør i lokale båtsjappa om de har noe glupt å fixe slike båter med!

Det er også muligt å "sveise" med noe rep.tråd og SPESIAL varmepistol - men kræver øvelse!!

Ellers popnagle et tynnt stykke aluminium over det værste. Evt. kan mindre høl lappes med smeltelim.

Ny koste vel 350 kr. fra Globetrotter i Tyskland, men størrelsen gjør det vanskeleg å lure den forbi tollen!

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tilbakemeldinger

Glassfiber er noe herk å jobbe med..men det funker muligens bra.

Ang båtsjappe så er vel det beste tipset. De burde jo vite noe om det. Mulig det er glassfiber de anbefaler, men skal høre med dem.

Den alu-løsningen er kanskje ikke så dum heller.

Er stygt redd for at jeg nesten kan kjøpe ny pulk for de pengene og tiden man skal bruke på rep. Skal gi dere en update når jeg har snakka med båtfolket.

Har forresten ikke sett 3 pk Parispulk siden de solgte de siste i fjor.

God helg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.