Svein Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Molladalen 4.november 2007, fin tur med snøgrense på 4-500moh, 10cm nysnø ved Storevatnet. Klarværet dukket opp sånn litt over middag som yr.no hadde lovet Legger ved to bilder i STOR størrelse. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Vakkert. Gikk du høyere, eller stoppet du ved vannet? Var forøvrig flott på Emblemsfjellet i dag også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Flotte bilder Svein, fra en vakker dal jeg flerr ganger har prøvd å nå, men er blitt stoppet av været Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Vakkert. Gikk du høyere, eller stoppet du ved vannet? Var forøvrig flott på Emblemsfjellet i dag også. Nei, gikk bare opp til Storevatnet i lag med min bedre halvdel. Synd at vinden dro såpass over vatnet, vannspeiling hadde gjort seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Et par med litt fjelldetaljer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+PTG Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Flotte bilder Svein, fra en vakker dal jeg flerr ganger har prøvd å nå, men er blitt stoppet av været Den turen må du få tatt Bjarne. Alpene i miniatyr og en perle for brattklivere som deg ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Et par med litt fjelldetaljer Det er da heil fantastisk fjell — det er jo Alpene i miniatyr og minst liga flott Den turen må du få tatt Bjarne. Alpene i miniatyr og en perle for brattklivere som deg ! Det vill jeg svært gjerne, men sia jeg ikke har noe bil, blir det for krongla for meg. Har faktisk ikke vært på Møre eller Vestlandet i det heile tatt sia bilen min ble solgt. En annen ting: Kan eggen gås i fri? (Jeg er holdt opp med å drasse på isenkram og tau) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 En annen ting: Kan eggen gås i fri? (Jeg er holdt opp med å drasse på isenkram og tau) Hvis det er eggen mellom Jønshorn og Randers topp du mener, så kan den definitivt ikke det? Det er faktisk lett å komme seg til Molladalen uten bil. Det går buss hver time fra Ålesund til Ørsta/Volda, og motsatt. Fra Barstadvika er det fullt overkommelig å gå inn til Melbøsetra(ca. 4 km), og videre opp i Molladalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvis det er eggen mellom Jønshorn og Randers topp du mener, så kan den definitivt ikke det? Det er faktisk lett å komme seg til Molladalen uten bil. Det går buss hver time fra Ålesund til Ørsta/Volda, og motsatt. Fra Barstadvika er det fullt overkommelig å gå inn til Melbøsetra(ca. 4 km), og videre opp i Molladalen. Der er andre problemer: Hvis jeg skal ha med telt, pose, liggeunderlag, mat til fl. dager og Trangia, blir det fort opp i 25kg sekk, som jeg må drasse på flerr steder hvor der ikke er bruk for det Jeg som ikke liker å gå med tung sekk Jeg har tidl. undersøkt bussforbindelsen fra Oslo til Ålesund. Husker det var noe med ankomst på kvellen, slik det ikke var mere å gjøre den dag Å flyve blir vel ufyselig dyrt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knadne Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det går nattbuss fra Oslo til Ålesund, da kan du sove på busse og være fremme kl 7 dagen etter. Å fly er faktisk ikke så dyrt heller, om du bestiller i god tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Fra Danmark ville jeg tatt fly pga reiseavstanden. Colorline har vel bra priser på båt+fly, vet ikke om du kan reise Danmark-Norge-Danmark med disse. Ellers er det lave priser på fly hvis en er tidlig ute med å bestille som knadne skriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Hvis det er eggen mellom Jønshorn og Randers topp du mener, så kan den definitivt ikke det? Tror du kan fjerne spørsmålstegnet ditt, tenker med skrekk og gru på å passere Molladalstårnet uten tau.. Sikkert flere også, aldri vært opp på eggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det går nattbuss fra Oslo til Ålesund, da kan du sove på busse og være fremme kl 7 dagen etter. Å fly er faktisk ikke så dyrt heller, om du bestiller i god tid. Fra Danmark ville jeg tatt fly pga reiseavstanden. Colorline har vel bra priser på båt+fly, vet ikke om du kan reise Danmark-Norge-Danmark med disse. Ellers er det lave priser på fly hvis en er tidlig ute med å bestille som knadne skriver Bestiller i god tid, eller tidlig ute! Jeg har i flerr år reist med kort varsel etter omhyggelig ransakning av værvarsling på Internet, og holdt øye med Webkamera for snødypte. Det har gitt resultet, fx i fjor ramte jeg en periode på 14 dager med flott vær. Viss ikke været er bra er det bortkastet tid og penger at reise til Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har i flerr år reist med kort varsel etter omhyggelig ransakning av værvarsling på Internet, og holdt øye med Webkamera for snødypte. Det har gitt resultet, fx i fjor ramte jeg en periode på 14 dager med flott vær. Viss ikke været er bra er det bortkastet tid og penger at reise til Norge Du har selvfølgelig helt rett. Ikke bestill i god tid hvis du skal til Sunnmøre. Vi som bor her glemte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.