Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Dersom du har kjøpt ski og 75mm binding og nå ønsker stølver, forstår jeg ikke at du ikke har kjøpt alt sammen, og fått pakkepris..:)

Med DEN prisen for ski og bindinger har du vel litt til overs til en skikkelig støvel? :)

Sportslageret selger gode Vargstøvler, hvor pris og stivhet/kvalitet strekker seg fra 1900,- (Morgedal), til 2999,- (Polar). I mellom ligger Varg Skavl, kr.2599,-. Prisene er jo veiledende, så sammen med ski og binding vil du i det minste få -20%.

Etter min mening er Morgedal super for vanlig fjellskibruk, Skavl riktignok stivere og bedre for bratt telemarkkjøring, men ganske dyr, og Polar interessant om du ofte fryser på beina, eller bare liker innerstøvel (god å ha i telt, på hytter o.l.)..

Skrevet

Fikk et super tilbud gjennom en person, derfor har jeg ikke kjøpt en pakke. Det lønte seg heller å kjøpe sko i tillegg, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Så er det noen andre forslag?

Skrevet

Jeg har god erfaring med Scarpa T4. :? Vedlikeholdsfri plaststøvel med løs innersokk og mulighet for å låse ankelen ved nedoverkjøring og ha den løsere ved gange. Når du har kjøpt en såpass kraftig ski regner jeg med at du skal bevege deg både opp og ned. Blir det mye flat skigange bør du nok velge en lavere støvel.

Skrevet

Jeg har god erfaring med Crispi sin Sydpolen GTX. De har også en tilsvarende modell uten GoreTex som heter Antarctic. Sportslageret fører begge. Disse er relativt høye til skinnsko å være, om jeg har forstått det riktig. De har også mykere lær enn Varg-skoene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.