Gå til innhold
  • Bli medlem

Hestbreapiggane

Mayhassen

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!!! Spenstig tur dette!!! :arrow: Meget glad for at jeg holdt meg hjemme denne dagen. Lysten var absolutt tilstede, men været ble tydeligvis akkurat slik det var meldt. Ser dere må en tur til opp der for å ta et par topper til...det passer meg fint!!! :arrow: Vi får ta disse en solskinnsdag i mars!!!! Litt cracy med en slik tur med sånt vær, men det er jo moro å utfordre naturen og å mestre vanskeligheter underveis.

Jeg kommer sterkt tilbake på nyåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker kjent ja! :arrow:

Som mange her på FF vet har jo jeg et heller anstrengt forhold til værguden der oppe, med X antall turer som dette.

Men - som tidl. beskrevet her inne så lurte jeg'n til slutt med et svært så oppofrende og utspekulert sjekketriks! :D

Godt gjennomført dette.

Faktisk så er tilfredsstillelsen over en gjennomføring under slike forhold svært så givende!

Men skavlekantene ut over stupene langs ryggene der oppe kan være farlige.

De er slettes ikke gode å se under forhold som dette. Og når du først ser dem, ja da står du gjerne langt utpå skavleoverhenget..! :arrow:

Liker meg i uvær jeg. Det er noe med den sterke reélle kontakten med elementene som tiltrekker meg...

Har du et kart over ruta også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til askvoll når vi var nede ved bilen igjen at nå kunne atomsilda angre nå, men han hadde ikke trodd du hadde kost deg så alikevel og det stemmer kanskje hehe.

Det er rart hvordan noen kan kose seg i såkalt drittvær, mens andre synes det er bare toppen. Vi er nok like på det området eaa at vi begge koser oss når elementene presser på til det ytterste. Jeg får gode minner om hardangervidda når det blåser slikt og jeg smiler inne i meg.

Du finner forresten kartet i menyen til venstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god tur, med mange erfaringer rikere. Var noe nervøs på forhånd med å be Mayhassen med på tur, men det skulle vise seg å være et normalt menneske jeg møtte på Shell stasjonen i Vågå. Værmeldingen sa bris og snø, ikke det værste en kan tenke seg. Men det skulle vise seg å være mer vind enn hva jeg trodde. Til tider var det vanskelig å stå på bena, og med en sikt som gjorde at jeg hadde problemer med å se jakken til Mayhassen på 20 - 30 meters hold var det et par utfordringer til stede.

En god tur i vakre omgivelser, mye snø og med ett par snøskred som gikk av i det fjerne. Ble bare tatt fire bilder denne dagen. Mye av dette skyldes været, og at det ikke alltid er like gøy å lete etter kameraet i sekken når det er slitsomt å holde seg på bena.

Askogvoll :wink:

post-2512-133474503737_thumb.jpg

post-2512-133474503749_thumb.jpg

post-2512-133474503765_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burgerne på Shellstasjonen i Lom er skikkelig digge :D (Ble nesten litt sulten av å tenke på dem)

Askvoll - hva skjedde med sekkestørrelsen? Begynt å kjøre en minimalistisk stil? Det er på sånne turer som dette man virkelig trenger masse overlevelsesutstyr. Skjer det noe så er det ikke nok snø å grave seg ned i slik at man komme ned i "varmen". Ikke kommer det noe 'kopter med det første heller. Brekker man noe må man i praksis legge seg ned der man måtte være og nærmest uten brukbar levegg. Da gjelder det å ha en svær sovepose, bivvybag og liggeunderlag.

Det verste er at man ikke kan regne med å få noe av flaksen til Mayhassen. Den bruker han opp på egenhånd... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det fra Kvandalsvollen til Netosætri?

Begynner å frykte at det blir for langt å reise for ei mørk november-eller helst desemberhelg, må kanskje ty til noen Rondetopper i stedet. Men Hestbrepiggene har en dragende makt over meg for tida, får de ikke ut av tankene. En slags 2000-meternes Børgefjell er hva jeg tenker om Skjåkfjella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øyvind! Dropp Hestbrepiggene nå! Bli heller med på Dyrhaugsryggen til søndag....men der har du vel sikkert vært!!! Skal selv ta Hestbrepiggene til våren! :?:

Kommer meg ikke til fjells denne helga eller neste pga diverse turforpliktelser andre steder. Har ikke vært like striks med topp-prioriteringa i det siste pga årstida og delvis resignasjon, og har dermed gitt etter for andres turplaner. Men er absolutt med på en topptur før jul ja! Bare å si fra det :wink: Hyggelig med turinvitasjon! Har vært på Dyrhaugsryggen 4 ganger, men sier uansett ikke nei til turer på topper jeg har vært på før. Blir nok flott der oppe på søndag...

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Erik!

Da kan jeg være truende til litt av hvert før jul etter at neste helg er overstått. Da vil topptur i knallvær ha førsteprioritet om godværet skulle komme. Har planer om en stortur fra Lom og til Skjåk over alle 2000-meterne en gang til våren, men hadde ikke skadet med en enkeltbestigning++ for å sjekke ut litt av det som kan vente meg :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg være truende til litt av hvert før jul etter at neste helg er overstått. Da vil topptur i knallvær ha førsteprioritet om godværet skulle komme. Har planer om en stortur fra Lom og til Skjåk over alle 2000-meterne en gang til våren, men hadde ikke skadet med en enkeltbestigning++ for å sjekke ut litt av det som kan vente meg :D

Eller hva med en trippelbestigning av de tre vestligste på ski da? (enkeltbestignig++ = 3 stk! :lol: )

Så kanskje vi kan ta følge?

Ca. 30 km tur/retur, men med hodelykt og tidlig start er det overkommelig det, forutsatt et snøføre som ikke er for løst.

Blir god utnyttelse av en krisp desemberdag det! :shock:

Så kan vi erte Mayhassen med å si at "Ædda bædda, der ha'kke du vært så!" :?

(enn så lenge ihvertfall...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.