Detlef Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Noen som har erfaring med Chiruca Skandinavia jaktstøvel? Varm, stivhet, komfort vanntett? Finnes bl.a. her http://amfibi.no/display.aspx?menuid=503&prodid=358 Skal brukes til jakt og vanlige flerdagsturer i fjellet. Takker for alle svar. Siter
jarle Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 har kjøp mine pittelitt store, så det er plass til en god ullsokk og masser av god luft... da er de varme nok til postering i minusgrader... er eller ikkje en spesielt stiv støvel, behagelig å gå med. har foreløpig ikkje hatt problemer med våte tær! Siter
Rolf-Kri Skrevet 27. oktober 2007 Skrevet 27. oktober 2007 Mitt råd er at du styrer unna denne støvelen. Elendige sømmer. Ikke lær under Kevlaforsterkningene bak. Så når!! sømmen løsner er det ikke noe lær under som gir støtte. Pløsen er skjært på en rar måte, så selv om støvelen virker høy, er den ikke det. Vannet begynner å trenge inn ved pløsen ca 2/3 opp på støvelskaftet.. Skikkelig elendig. Har endel kompiser som har hatt denne og de har alle sammen byttet til andre modeller. Jeg ville gått for Alfa Bever grip+. Har hatt mine siden de kom på markedet, og de er helt supre. Iallefall til mine føtter.. Og så koster de jo det samme som Chiruca Skandinavia. Men det finnes jo menge andre gode jaktstøvler der ute. RK Siter
Ofelas Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med Rolf-Kri , styr langt unna. Har selv hatt 3 par av disse og alle har gått i sømmene. Ga til slutt F... og kjøpte Alfa Bever pro grip +. Siter
Rypejeger_med_hund Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Mitt råd er at du styrer unna denne støvelen. Elendige sømmer. Ikke lær under Kevlaforsterkningene bak. Så når!! sømmen løsner er det ikke noe lær under som gir støtte. Pløsen er skjært på en rar måte, så selv om støvelen virker høy, er den ikke det. Vannet begynner å trenge inn ved pløsen ca 2/3 opp på støvelskaftet.. Skikkelig elendig. Har endel kompiser som har hatt denne og de har alle sammen byttet til andre modeller. Jeg ville gått for Alfa Bever grip+. Har hatt mine siden de kom på markedet, og de er helt supre. Iallefall til mine føtter.. Og så koster de jo det samme som Chiruca Skandinavia. Men det finnes jo menge andre gode jaktstøvler der ute. RK Solgte disse skoen fra "min" butikk før. Er en sko med go komfort, men vi hadde altfor mange reklamasjoner pga. overnevnte. Selger i dag Alfa samt LaSportiva. Har så godt som ikke reklamasjoner på disse. Siter
Detlef Skrevet 4. november 2007 Forfatter Skrevet 4. november 2007 Høres jo ikke så fristende ut med kvaliteten til Chiruca Skandinavia. Da blir det vel Alfa Bever Grip+. Skal testes i sportsbutikken før endelig avgjørlsen. Takker for svarene. Siter
Roy Fossdal Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Noen som har erfaring med Chiruca Skandinavia jaktstøvel? Varm, stivhet, komfort vanntett? Finnes bl.a. her http://amfibi.no/display.aspx?menuid=503&prodid=358 Skal brukes til jakt og vanlige flerdagsturer i fjellet. Takker for alle svar. Har brukt denne (samme) støvelen i 4-5 år nå og er veldig godt fornøyd. Har gått veldig mye både i fjell og skog, og selv om enkelte sømmer nå begynner å gi etter er støvlene ennå 100% vanntette. Nå bytter jeg i nytt par av samme type. Pga mine slitne hæler valgte jeg litt stor størrelse. Det har vært perfekt for meg. Siter
Polardego Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Har Scandinavia. Kjøpte de siden jeg var veldig fornøyd med Chiruca Norway som jeg slet ut. Måtte lime sømmene etter kort tid, dessuten passer de ikke meg like godt som Norway gjorde. Kjøpte Alfa Bever Grip+, den passer meg mye bedre. Har hatt den i et år, ingenting å klage på så langt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.