Kristina Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Efter at have besøgt Østrig i Januar, kunne jeg godt finde på at lave en sommertur derned. Primært for at vandre, selvfølgelig Jeg vil høre du / I kender en fin vandretur (gerne 2-3 dage) med overnatning i bjerghytte ???? Håber I kan hjælpe Siter
morten Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Har selv ikke peiling, men en "bekjent" av meg, Horst Gassner driver nettstedet www.austria-insiderinfo.com Ta en titt på det, send ham gjerne en mail på engelsk med dine spørsmål også. Det er en hyggelig fyr. Siter
Kristina Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Tak for oplysningen, Morten Jeg har skrevet mail til Horst.. Nu må vi se hvad han svarer. Siter
il Camoscio Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 hör till de länder jag vandrat minst i, mest gränstrakter. 1) Virgental-Defereggental i Osttirol 1990, med övergång till Knuttental i Italien. Vid midsommar relativt lugnt, sanfter Tourismus, inga anläggningar. 2) Senare samma år: Rätikon i Österrike/Schweiz, desto mer folk, intressanta bergsformationer. 3) Karniska Huvudkammen, 1992, Sexten (Italien)- Sappada (dito); man går med ena foten i Österrike, den andra i Italien. Snöfritt tidigt, märkliga utsikter åt alla håll, Sextenerdolomiternai Italien, Lienzerdolomiterna i Österrike. Men ganska tungt. Bodde i stugor i Österrike. 4) 1993 gick jag från St. Anton i Österrike till Poschiavo i Schweiz, 16 dagar, med en etapp i Italien. Flera dagsetapper i Verwall, Silvretta, Rätikon. Mycket omväxlande. Just här, gränstrakterna Schweiz/Österrike/Liechtenstein, är dett gott om möjligheter och lätt att variera. Det var f ö min sista egentliga tur i Östalperna. Idag är det Västalperna, Pyreneerna och Norge som gäller. il C. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.