Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt oss på skitur nå i februar. Planen var å gå inn Veodalen og prøve Nautgardstinden og Stornubben. Snøforholdene gjør vel dette vanskelig nå så vidt jeg har registert. Jeg tenker nå alternativt å kjøre Sognefjellsveien til Jotunheim Fjellstue (tror det er brøytet hit) - og prøve tur til bl.a. Loftet. Kan noen anbefale dette og evt andre turer og topper i nærheten??

Annonse
Skrevet

Loftet er en fin topp, særlig populær litt lenger utpå våren. Vær oppmerksom på bratta der jeg har skissert gult, kan være skredfarlig. Se http://www.bergtatt.net/topper/jotunheimen/loftet/loftet.htm

Ellers er det flere fine skitopper i området, fra slake Hestbrepiggane vest for Bøverdalen til brattere topper som Storgrovhø. Du finner noen skitopper under linken min nedenfor. Skulle vært brøytet over Sognefjellet :lol:

http://www.bergtatt.net/topper/jotunheimen/index.htm

Skrevet

Nå skal jeg ikke være skråsikker, men jeg tror bommen står et stykke nedenfor Jotunheimen Fjellstue. Det er likevel ikke så langt å gå opp dit på ski. Loftet er helt klart innen grei rekkevidde på en dagstur.

Hvis formen er bra kan du gå videre til Veslfjelltind.

Skrevet

Kan noen bekrefte at snøforholdene i Veodalen er så dårlig som Steinar antyder. Har planlagt tur i området, men blir litt skeptisk når jeg leser dette.

Når det gjelder Loftet, gikk jeg skitur i fjor vinter fra Veslefjelltind til Loftet etter å ha "plukket" toppene fra Store Smørstabbtind. En lang tur, som kan anbefales som vårskitur.

Jeg hadde fått råd om at ryggen mellom Veslefjelltind/Loftet var vanskelig, og at det ikke gikk å returnere fra skaret mot vest til Brangsdalen. Jeg måtte selvsagt prøve, og hadde ingen problemer. Jeg bar skiene ned fra Veslefjelltind, gikk lett opp til Loftet, og hadde bratt nedkjøring fra skaret mot vest. Jeg valgte denne returen, da jeg skulle tilbake til Krossbu.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.