Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatrekurs


Tom

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Selv om jeg vet enkelte er motstandere av DNT her inne, vil jeg anbefale deres klatrekurs.

Den gangen jeg tok det var det en kveld teori, en helg i Oslo - Kolsås og Vardåsen, og så til slutt en helg i Hemsedal. Med ruter på flere taulengder i "høyfjellet".

Så om du vil klatre i fjell så er deres kurs bra, om du da ikke er prinispiell motstander :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Hallo Tom!

Er i samme situasjon omtrendt. Kjenner ikke folk som vil klatre like mye som meg :D

Skal ta et kurs i sommer, klippeklatring. Men kurset blir holdt i Hurrungane. Med bl.a enn tur opp til toppen av Storen i loepet av kurset! Ellers faar man testet aa klatre med fler taulengder, og som foerste og andre-mann. Litt om kameratredning, og kanskje litt om hvordan man renser veggen for utstyr etterhvert som man beveger seg oppover.

Dette kurset koster ca 4000 kr. Men det varer i en hel uke. Kjelsaas sitt kurs tror jeg kun er en helg, koster ca 2000.

Web sida dems er www.bre.no (Hurrungane-kurset)

Ellers klatrer jeg inne i Oslo. Skal ellers klatre masse ute i sommer!(!!) Baade i fjellet og andre klipper. Og kunne godt tenkt meg fler aa klatre med. Saa send en mail om du vil bli med paa klatring. Saa finner vi ut mer derfra!

Mail: [email protected]

(obs! skrevet med Engelsk tastatur, slutter med Z!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Virker som de har noe hver måned. Kommer litt an på hva som står på menyen. Alt fra nybegynner, klippe, kameratredningskurs, teknisk osv tror jeg.

Er blitt helt frelst i hvertfall!!, eneste som hindrer meg i å klatre for øyeblikket er pump :P

Ellers må du ta deg en tur til Hauktjern! Utrolig bra sted å klatre, anbefaler bare å ta en titt selv om du ikke har noe kurs. Se deg rundt omkring, tror du kommer til å bli litt inspirert :) Er forresten mye muligheter for buldring der også, så ta med sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er når det er for mye melkesyre i musklene. Og som regel i underarmene. Da makter man ikke holde seg fast med klype-tak, eller i verste fall man ikke klarer å holde seg fast i noe som hellst :?: Musklene virker harde, og det eneste som hjelper er å riste litt med armene, eller ta seg en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.