pb Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Hei, Planen for skolens høstferie var egentlig Slovenia og Dolomiter, men værvarslet var dårlig, vi dro derfor på oppdagelsferd til Albania isteden. Første topp var Jezerce, høyest i Nord-Albania, flotte omgivelser. Dernest sto Korab for tur, en dobbel nasjonstopp i Europa, kanskje den eneste? (Dersom Italias høyeste punkt legges til Mont Blanc..) De største utfordringene lå i å finne fram til fjellene og passende steder å starte fra. Infrastrukturen i Albania er fortsatt elendig og kartene (også veikart!) er meget unøyaktige. En 4-hjulstrekker (Pajero Sport) var helt nødvendig. Albania er et billig land å feriere i, folk er hyggelige og hjelpsomme. Det er fortsatt preget av at Hoxha i 40 år lot befolkningen (drøye 3 mill) bygge 700.000 bunkers av armert betong. En bunker per 4 innbyggere !! Man kan bare tenke seg hvordan veiene hadde sett ut dersom prioriteringen hadde vært annerledes. Jeg legger ved noen bilder. Full rapport på http://www.ii.uib.no/~petter/mountains.html Petter Siter
ozzi Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Takk for tipset. Så sant du har god tid, så har jeg hørt at Albania er Europas flotteste land. Jeg er enda mer overbevist nå. Siter
Haakon Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 Du er rå, Petter! 587 fjell..! Finnes det noen nordmenn som har flere? Hører gjerne om Albania en dag! Håkon Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.