Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags type og mengde drivstoff skal jeg dra med meg på en ukestur?


SkogensMann

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart i vei på en liten fjelltur (fem-syv dager), og det er vel fare for at det faller snø før turen eller underveis. Temperaturene kan jo også synke ned såpass at det kan bli litt småkaldt i posan om morraen, og det er derfor ikke umulig at jeg vil fyre litt primus før jeg kryper ut og starter den nye dagen. Jeg har en Primus Omnifuel og som dere kanskje vet, så kan jeg fyre "alt" med den. Jeg hadde tenkt å bruke renset bensin, bl.a. for å slippe mye sot og skit.

Hvor mye bør jeg ta med meg på en ukestur som dette? Det er vel ingen fare for ekstreme temperaturer, men jeg setter altså pris på litt morrafyring hvis temperaturen tilsier det, og jeg må jo også ha i meg noen måltider underveis. Vanligvis har jeg brukt gass, så jeg er temmelig grønn på doseringa hvis jeg bruker renset bensin. Hvis dere foreslår noe annet å fyre opp brenneren med, så mottas slike tips selvsagt også med en takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare erfaring med matlaging på urenset bensin. Vi bruker under en halv liter bensin på en uke. Da bruker vi den kun til å lage middag pluss en kopp te til 2 personer. Jeg tror dette er langt under snittet av det andre personer bruker. Mange koker jo kaffe og kanskje frokost om morgenen også.

Når vi skal fly tilbake og vi har en desiliter eller 2 med bensin igjen og fyrer brenneren på fyll guffe for å tømme den, tar det en time før den er tom.

Det er forresten vært en annen tråd om dette tidligere. Bruke søkefunksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.