Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hei!! En kompis jeg gikk på skole sammen med var fra Ålesund. Han kalte dette for "solkysten." :D Skrøt fælt av denne!!!! Stemmer ikke helt dette. :) Det er vel en av de plassene i Norge med færrest soltimer! Men du verden hvor vakkert det er der og hvor fine fjell man har der vest ut mot havet!

Skrevet

Hehe.. ja, lavtrykkene har en tendens til å treffe rett nord for stadt :D

Men men, kommer det ei værluke er det bare noen "få minutter" til hundrevis av forskjellige toppturmuligheter :) I september har disse lukene vært både få og SVÆRT korte.

Jeg kan jo nevne at nedbørsmengdene i august var sånn omtrent 100-150% over normalen (lokale variasjoner). Det vil si ca 200-250mm. Så da har vi fått 750-800mm i løpet av de 2 siste månedene. En positiv effekt er at oppdemmede elver/fosser har blomstret big-time!

Som en konsekvens av de to siste måneder, har vi allerede passert årsnedbør-normalen. I alle fall i å Ålesundsområdet.

Skrevet

Tviler jeg på, men "fortvil" ikke. Neste uke er det meldt nedbør og temperaturer som tilsier snø et godt stykke ned i fjellet igjen. På yr.no viser det -6 grader på Finnan ut i neste uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.