Gå til innhold
  • Bli medlem

Ruten og utsikten til Trollheimen


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Fant et artig bilde fra en Ruten tur forleden (2004),

jeg kjenner jo Snota til venstre og Sula og Honnstadknyken til høyre, men det i mellom, og spesiellt tindene bakom,

ble vriene 8)

post-511-133474495354_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger ut et "forslag" her....tror det skulle være rett med de navnene jeg har satt på. Tindene lengst til høyre har jeg ikke styring på, jeg er ikke kjent i den delen av fjellheimen.

post-436-13347449539_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten hvordan det er å komme seg opp på Svarthetta nå? Snølaget er vel ikke så tykt at det blir noe problem? Kan man kjøre et stykke inn mot Svartsætrene? Jeg har bare sommerdekk på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Vet du forresten hvordan det er å komme seg opp på Svarthetta nå? Snølaget er vel ikke så tykt at det blir noe problem? Kan man kjøre et stykke inn mot Svartsætrene? Jeg har bare sommerdekk på bilen.

Svarthetta er nydelig akkurat nå!!!!

Fenomenalt flott fjellhei innover, tørr og fin, men hold deg unna myrene (bløtt).

Fra Litjsvarthetta over Sandtjønna og opp, tørr, fint blåswixføre: skare med 1-3 cm puddersnø oppå.

Slik var det i Storhornet i går, og slik så det ut til å være opp i Svarthetta også.

Det går greit å kjøre bil til Nerskogen og Svendgård i alfall. Du parkerer ved Minilla og tar stolheisen over. Veien til sætrene er for traktorbiler :D

post-511-133474496118_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Fjellfinn.

Plukket opp bildet ditt fra Ruten for en tid tilbake. El Gringo har jo satt korrekte navn (så vidt jeg kan se) på toppene så langt til høyre som til Ytre Sula. Hvis en starter i høyre kant av ditt bilde, er det Skjorta i Eresfjord som kommer først. Deretter kommer tre mindre markerte topper som er (fra høyre) Ryssdalsnebba og Skrommelnebba i Øksendal og Fløtatind i Eikesdal. Halvveis (fra høyre) mot Ytre Sula ligger en dominerende topp. Dette er Vikesaksa i Eikesdal. Til venstre for denne (rett over en mørkere topp i forgrunnen) finner vi Breitelnebba i Eikesdal. Mellom denne og Ytre Sula stikker noen av Slottshøene opp i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Legger ut et "forslag" her....tror det skulle være rett med de navnene jeg har satt på. Tindene lengst til høyre har jeg ikke styring på, jeg er ikke kjent i den delen av fjellheimen.

Slik ser Ruten ut fra toppvarden av Kråkvasstind:

post-511-13347450096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Hei Fjellfinn.

Plukket opp bildet ditt fra Ruten for en tid tilbake. El Gringo har jo satt korrekte navn (så vidt jeg kan se) på toppene så langt til høyre som til Ytre Sula. Hvis en starter i høyre kant av ditt bilde, er det Skjorta i Eresfjord som kommer først. Deretter kommer tre mindre markerte topper som er (fra høyre) Ryssdalsnebba og Skrommelnebba i Øksendal og Fløtatind i Eikesdal. Halvveis (fra høyre) mot Ytre Sula ligger en dominerende topp. Dette er Vikesaksa i Eikesdal. Til venstre for denne (rett over en mørkere topp i forgrunnen) finner vi Breitelnebba i Eikesdal. Mellom denne og Ytre Sula stikker noen av Slottshøene opp i bakgrunnen.

Utrolig at du greier å navngi disse toppene til høyre der (I Romsdal, dvs, Skjorta, Ryssdalsnebba og Vikesaksa) Det ser ut som du har helt rett. Utrolig overraskende hvor Snota dominerer i forhold til Romsdalstindene, men Snota ligger jo også mye lenger "framom".

Har aldri sett dette fjellmassivet fra Hemne (Ruten er et fjell jeg MÅ opp på!!!) Er mest vant å se dette fra nord og mye nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.