Njell Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 Snart vinter og nye ski står på ønskelista. Har sett litt på Åsnes sitt fellelås-system. Er det nokon som har erfaring med dette? Siter
Jakobsen Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 gjør et søk så finner du masse fra fjorårets sessong! Siter
Lindap Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Snart vinter og nye ski står på ønskelista. Har sett litt på Åsnes sitt fellelås-system. Er det nokon som har erfaring med dette? Systemet til Åsnes er suverent i forhold til ikke-integrerte kortfeller. Glir mye, mye bedre. Greit å montere også. Fellene til Åsnes er relativ smale, som gjør at du fortsatt kan bruke stålkantene på skiene med feller på. Under kladdeforhold har jeg opplevd kladder også under fellene (har ikke brukt noe impregnering ennå). Jeg har ikke erfaring med langfeller og kan derfor ikke sammenligne med det. Linda Siter
[email protected] Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Jeg kjøpte Rago med kortfell i fjor. Veldig fornøyd med denne løsningen til skigåing med sekk. Passe feste og grei nok gli. På noen former for mildt føre opplevde jeg noen ganger ising i fellene, men dette var ikke noe stort problem. Gikk med fellene gjennom Nordmarka for å trene med tung sekk. Da ble fellene mine noe forurenset, tror jeg samlet opp all smøring som andre hadde mistet.. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte med kortfell. Dersom man ikke liker systemet kan man alltid velge å bruke de samme skiene med smøring. Fellesystemet fører, etter min vurdering, ikke til begrensninger, bare økte muligheter for å få gode ski... Kapt11 Siter
Alek Skrevet 25. september 2007 Skrevet 25. september 2007 Funker veldig bra på vidder og slake bakker, faktisk ok i løyper også. Glir lett og henger bedre enn amatørsmurte ski. Men på Topptur bør en gå for langfell eller rett og slett bytte på etter som hvor bratt det er. Siter
leos Skrevet 26. september 2007 Skrevet 26. september 2007 Jeg angrer på at jeg kjøpte slike... Må alikevel bruke langfell i 90% av tilfellene.. Kortfellene er altfor dyre i forhold til funksjonen... Funker ikke bedre enn klister uansett.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.