villmarkingen Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Leser på forumet her at det anbefales varmt til impregnering av fjellstøvler. Har bestillt meg Alfa Bever Grip+, de kommer hvert øyeblikk. Lurer på å bruke Sno-Seal på disse støvlene, såfremt det ikke ødlegger skoene mine(Gore-Tex) Vet noen hvor jeg får kjøpt dette produktet......????? På forhånd takk Villmarkingen Siter
andersno Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 villmarkingen skrev: Vet noen hvor jeg får kjøpt dette produktet......????? Jeg kjøpte i alle fall i fjor hos: http://ute.no/ De har butikk i Trondheim og Bergen. Siter
Kjell Iver Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Snoseal er bra greier og kan også brukes på Gore Tex leser jeg her: http://www.atsko.com/products/waterproofing/sno-seal.html Jeg påfører det med varme ja. Hårføner har jeg funnet ut er best. Siter
johnpd Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 snow-seal tetter vel gore-tex membranen? men snow-seal holder skoene fantastisk tørre jeg va på tur forrige helg og gikk og vasset hele dagen, vannet bare prellet av (helt til jeg tråkket uti til over kanten på gamasjen da holdt de vannet inne istedet!) Siter
Vandrelysten Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 ikke mer enn andre ting som metter læret tror jeg.. faktisk mindre, siden det bare trekkes inn mens det blir varmet. men det fungerer som fjell på skoa mine.. må ikke være sno-seal da, alt annet av bivoks gjør samme nytta.. Siter
Lindap Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 I sommer kjøpte jeg en boks skofett på felleskjøp som inneholdt bivoks. Den har jeg smurt på GTX-skoene og den trakk veldig godt inn etter oppvarming i solen. Nå ga jeg skoene en ny smøring med sno-seal og det trekker mindre godt inn. Muligens fordi jeg ikke fikk smurt det like tynt på. Jeg tror jeg foretrekker felleskjøp-saken neste gang. Har dessverre glemt navnet på den og boksen ligger på hytta. Siter
Vandrelysten Skrevet 23. september 2007 Skrevet 23. september 2007 greia med snoseal og andre som er "stort sett" bivoks er at de ikke lar seg suge opp i skinnet så lett.. så du varmer det inn, og da er tanken at det skal holde seg der.. Siter
villmarkingen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Skrevet 23. september 2007 Takker for alle tilbakemeldinger. Sno-Seal er bestillt og på vei i posten. Håper det fungerer greit på mine nye Alfa Bever Grip+..... Siter
flars1 Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Fikk høre at de hadde det på Spar-Kjøp. Så ved første anledning var jeg der og handlet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.