Gå til innhold
  • Bli medlem

TNF Mountain 25 (gamle m/uten stormklaffer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - beklager newbie her

Jeg har teltet ganske mye men ikke noe særlig om vinteren. Jeg kom nylig tilbake fra NY USA der jeg kjøpte meg en TNF 25 til gunstig pris. Meningen var å gå vinterstur i Adirondacks, men med uten partner og temperaturer i -28 ombestemte jeg meg. Det jeg lurte på...

Jeg satt opp teltet en gang i stuen, og det var sannelig a B... å få opp. Har noen erfaring med teltet, som har prøvd å sette den opp fra delvis-montert tilstand? Jeg vet ikke om det er mulig engang, men med tanke på en mulig hardanger på langs type tur, det hadde vært veldig greit om det gikk an å halveis-montere-demonetere. Særlig hvis det blåser opp, og man må få den opp med votter på.

Any suggestions welcome!

Litt urrelatert, men i samme sleng (moderator kan flytte spørsmålet der det passer) - hva slags ski/støvel kombinasjon egner seg best på den slags tur? Jeg tenker på enten randonnee (igjen billig kjøpt i USA) der man kan tørke innerstøvelen eller vanlig fjellski og Varg type støvler som blir våte - jeg har selv noen veldig solide Altaj støvler (lages ikke mer?) og valg av gamle atomic BC eller (æsj - Fischer waxless BC - håpløst m/uten feller).

Takk!

Annonse
Skrevet

Jeg har teltet ganske mye men ikke noe særlig om vinteren. Jeg kom nylig tilbake fra NY USA der jeg kjøpte meg en TNF 25 til gunstig pris. Meningen var å gå vinterstur i Adirondacks, men med uten partner og temperaturer i -28 ombestemte jeg meg. Det jeg lurte på...

Jeg satt opp teltet en gang i stuen, og det var sannelig a B... å få opp. Har noen erfaring med teltet, som har prøvd å sette den opp fra delvis-montert tilstand? Jeg vet ikke om det er mulig engang, men med tanke på en mulig hardanger på langs type tur, det hadde vært veldig greit om det gikk an å halveis-montere-demonetere. Særlig hvis det blåser opp, og man må få den opp med votter på.

Any suggestions welcome!

Jeg har aldri skjønt kritikken mot dette teltet, har hatt det i tre år og brukt det under til dels hasardiøse vinterovernattinger, det krever bare disiplin og systematikk. Når det gjelder spesifikt spørsmålet ditt tror jeg det lar seg gjøre å forbinde ytter- og innerteltet for å lette oppsettingsprosessen, uten at jeg har prøvd, det er vel noen "plastklosser" (buffere) på innerteltet som kan forbindes med ytterteltet. Som sagt dette har aldri vært noe alternativ for min del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.