Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har bøker å anbefale innenfor evnet?

Var på utkikk etter Helge Hagen sin "Røyk og rak, tørk og grav", men denne kom ikke Bokklubben til å ta inn igjen. Noen som har noen andre å anbefale?

Er nybegynner på området.

Annonse
Skrevet

Hei!

Er på utkikk etter gode bøker innen samme emne jeg også.

Den boka du nevner er nok veldig aktuell å prøve å få tak i. Har selv en annen bok av Helge Hagen; "Når viltet er skutt", og den er veldig bra synes jeg. Har lært det meste jeg kan om kjøtt og kjøttbehandling der.

Har drevet å laget spekekjøtt og tørket/saltet kjøtt av reinkjøtt. Det er aldeles nydelig turmat. Spekekjøtt fra fjorårets reinsdyr ble ikke ferdig speket før nå i høst, etter ett helt år, men for en himmelsk smak det er på slikt kjøtt :-D . Har kost meg med det under årets reinsjakt, og det er omtrent ingenting som slår den smaksopplevelsen :):lol: , når en sitter i jaktkoia til kvelds.

Skal prøve graving av ytrefilet nå utpå høsten engang. Er derfor veldig interessert i gode tips om bøker om dette.

post-126-133474494087_thumb.jpg

Skrevet

Kjøpte ei bok for et par år siden. Den heter "Røyking av kjøtt og fisk" . Skrevet av Alf Andersson og er utgitt på Landbruksforlaget. Den tar for seg alt fra å lage sin egen røykeovn til noen oppskrifter.

Enkel og grei bok virker det som men nok ikke en altomfattende bibel da.

Skrevet
Noen som har bøker å anbefale innenfor evnet?

Var på utkikk etter Helge Hagen sin "Røyk og rak, tørk og grav", men denne kom ikke Bokklubben til å ta inn igjen. Noen som har noen andre å anbefale?

Er nybegynner på området.

Boka finnes på biblioteket, bl.a. Trondheim folkebibliotek www.tfb.no .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.