Gå til innhold
  • Bli medlem

Bok om røyking, rak, tørking og graving av kjøtt


bertil1007

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei!

Er på utkikk etter gode bøker innen samme emne jeg også.

Den boka du nevner er nok veldig aktuell å prøve å få tak i. Har selv en annen bok av Helge Hagen; "Når viltet er skutt", og den er veldig bra synes jeg. Har lært det meste jeg kan om kjøtt og kjøttbehandling der.

Har drevet å laget spekekjøtt og tørket/saltet kjøtt av reinkjøtt. Det er aldeles nydelig turmat. Spekekjøtt fra fjorårets reinsdyr ble ikke ferdig speket før nå i høst, etter ett helt år, men for en himmelsk smak det er på slikt kjøtt :-D . Har kost meg med det under årets reinsjakt, og det er omtrent ingenting som slår den smaksopplevelsen :):lol: , når en sitter i jaktkoia til kvelds.

Skal prøve graving av ytrefilet nå utpå høsten engang. Er derfor veldig interessert i gode tips om bøker om dette.

post-126-133474494087_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei bok for et par år siden. Den heter "Røyking av kjøtt og fisk" . Skrevet av Alf Andersson og er utgitt på Landbruksforlaget. Den tar for seg alt fra å lage sin egen røykeovn til noen oppskrifter.

Enkel og grei bok virker det som men nok ikke en altomfattende bibel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bøker å anbefale innenfor evnet?

Var på utkikk etter Helge Hagen sin "Røyk og rak, tørk og grav", men denne kom ikke Bokklubben til å ta inn igjen. Noen som har noen andre å anbefale?

Er nybegynner på området.

Boka finnes på biblioteket, bl.a. Trondheim folkebibliotek www.tfb.no .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.