Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på toppturer

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hejsan! Jag planerar en topptursvecka i Norge vecka 14, men vet inte vart jag ska åka. Önskemålet är att ligga still på samma plats och gå dagsturer till toppar som erbjuder bra telemarksåkning. Boendet bör också erbjuda självhushållning eftersom jag är så snål :D Någon som har några bra tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare tips når det gjelder jotunheimen. når du skal dit i uke 14 så er veiene fremdeless stengt. men allikevel finnes det muligheter for toppturer.

jeg har nettopp vært på hestbrepiggene. fra lom er det bare 20km inn i en liten sidedal. derfra finnes det i hvert fall to topper som kan anbefales. hesthoi og hestbrepiggen. flott nedkjøring, 1200-1400 meters høydeforskjell.

fra rv 55 (ved jotunheimen fjellstua) kan dere gå opp og kjøre ned loftet.

også nautgardstind fra riksvei 51 er en mulighet. dog litt flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Romsdal og Sunnmøre har masser av fantastiske telemarkstopper, men jeg vet ikke om jeg tør anbefale med det snåle været vi har hatt i nordvest hittil i vinter. 60-80cm snø i fjellet er 1-2m mindre enn normalt. Hvordan det ser ut i uke 14 tør jeg ikke tenke på hvis det ikke blir mer vinter enn vi har hatt sålangt i år.

Men det er jo et stykke å reise fra Sverige da... (men vel verdt det)

Skal jeg nevne to sentrale steder å bo bør det være Åndalsnes/Isfjorden i Romsdal og Ørsta på Sunnmøre. Begge steder har godt med overnattingsmuligheter. Begge steder må en ha bil for å komme seg fram til startpunktet for kremtoppene. Massevis av valgmuligheter med nedkjøringer i alle vanskelighetsgrader :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.