Mayhassen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Siden jeg ikke kan dra opp til fjellet med det første igjen () kan jeg likegodt detaljplanlegge neste sommers turer og da har jeg endel spørsmål til forumfolket, starter så smått med et par: Problem 1: Er det noen som vet litt om Skarvflyløyfttinden S1, S2 og S3? Problem 2: Torfinnstraversen uten tau.. trenger altså all detaljinformasjon folket kan gi om disse rappellene og ev. omgåelser. Det finnes ingen informasjon som er ubetydelig, så vet du noe setter jeg pris på om du deler det her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Siden jeg ikke kan dra opp til fjellet med det første igjen () kan jeg likegodt detaljplanlegge neste sommers turer og da har jeg endel spørsmål til forumfolket, starter så smått med et par: Problem 2: Torfinnstraversen uten tau.. trenger altså all detaljinformasjon folket kan gi om disse rappellene og ev. omgåelser. Det finnes ingen informasjon som er ubetydelig, så vet du noe setter jeg pris på om du deler det her! Jeg har gått ned i skaret fra Østre og opp igjen uten sikring; fra skaret så det kurant ut å komme sig opp på Midtre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Ettersom det er lettere å klatre opp enn ned vil jeg foreslå at du går fra vest mot øst. Vanskeligste passasje er opp fra vestre skar mot Midtre. Men om du velger å skrå opp mot høyre fra bunnen av skaret, vil det ikke være vanskelig for et råskinn som deg. Jeg har gått hele traversen i denne retningen og brukte tau kun opp denne ene taulengden, men da uten mellomforankringer slik at sikringen var kun på det psykiske plan slik den jo ofte er. Opp fra østre skar mot Østre er vel klatringa på rundt 2+. Her kan du velge å gå opp bratt, men med gode tak på høyre side av pillaren ut mot nordstupet, eller du kan gå litt slakere, men lengre klatring ved å skrå opp mot høyre. God tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Takker for svar, da blir detr vest fra øst. Det var en liten lettelse å høre, lissom alltid lest om disse rappellene på denne traversen. Da er den i boks, i teorien hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg åpner boksen med Torfinnstindane igjen Mayhassen , og legger ved en link til eaa sin turrapport fra vår tur over der sommeren 2006. Vi gikk ”rappellveien”, fra øst mot vest, men det skulle være noe informasjon å hente ut av alle bildene og teksten kanskje: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6076&highlight=kvitskardtind Problem 1: Er det noen som vet litt om Skarvflyløyfttinden S1, S2 og S3? Morten skrev turrapport fra en klatretur til disse taggene: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=3518&highlight=skarvflyl%F8yfttinden Noen gode bilder der som forteller deg litt vil jeg tro… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Igjen briljerer Nils med søkefunksjonen Jeg prøvde å finne noe om skarvflytind, men det var flertall som gjaldt (synes forresten søkefunksjonen her er dårlig!) Vet ikke hvor betryggende de bildene var til tider, men stoler på ods her jeg. Fra S2 til S3 så det jo ikke helt lett ut. Hva er forresten et diedere? Det kommer jo ikke til å bli noe bedre når jeg kommer fra S3 Kan det være en kalkulert risiko å komme seg ned på breen først kanskje? Jeg kommer fra Austre Leirungstind mest sannsynlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Fra S2 til S3 så det jo ikke helt lett ut. Hva er forresten et diedere? Det kommer jo ikke til å bli noe bedre når jeg kommer fra S3 Kan det være en kalkulert risiko å komme seg ned på breen først kanskje? Jeg kommer fra Austre Leirungstind mest sannsynlig. De tekniske vanskelighetene er fra S1 til S2 og ikke S2 til S3. Men det så også ut som om denne hammeren med det nevnte diederet kunne omgåes via hyller og renner (løst løst løst) på vestsiden ned mot breen. Det blir sikkert en spennende tur. I alle fall et sett med artige topper disse. Sjeldent besøkt er dem også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.