Bjørnson Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 La oss seie at eg kjøpar han her: http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=72&prodid=3738. Deretter gjeng eg ut i skauen midt på vetteren. Det er kring 20-30 minusgrader og eg set skjiten opp, for så å kveikje med turr og god bjørkeved. Vil det verte ei særmerkt varme i lavvoen, eller vil eg stryke med i laupet av natta? Kjem med ulike synspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inaktiv Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det blir nokså varmt mens dere fyrer, men når dere har lagt dere uten fyringsvakt blir det fort grøsselig kaldt. Lavvo er helt supert å være våken i, men jeg har lite til overs for dem når det er natta om vinteren. Kunne like gjerne brukt fiskegarn. Gode ting på kald vinter er - dununderlag - vintersovepose - fjellduk extreme utenpå vanlig sovepose, flere innunder - lite ganske tett telt med regulerbar lufting og masse barduner og storm-matter - source-vannposer med varmt vann i soveposen. Varmer, og vannet er ikke frossent dagen etter, kan drikke om natta - forvarming av telt med gasslykt - bål ute Dårlige ting på kald vinter er - lavvo uten bunn eller topp - vanlig liggeunderlag med snø på - nullpunkt inni sovepose slik at det dannes is inni Vi bruker mye lavvo på skiskolen. Der tiner vi opp barn på kurs, spiser niste, koker kaffe, har registrering for renn m.m.. Den står på en platting og har ingen bunn, men veggene går helt ned og det er ovn inni slik at taket er tett. Har sovet i den et par ganger og det er ukomfortabelt når en ikke er mange selv i -4. Har en skikkelig med reinskinn eller saueskinn osv. er det nok levelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Godt og varmt så lenge du fyrer, men når du slutter blir det raskt bortimot like kaldt som ute. Men det er i det minste noenlunde vindstille inne så i vind kan forskjellen kjennes stor ut. På spørsmål om du stryker med må svaret bli at det avhenger av resten av utstyret, i første rekke sovepose og liggeundelag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.